مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبرداد:

10اثر باستانی،تاریخی وفرهنگی کرمان ثبت ملی شد

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن از آغاز عملیات اجرایی موزه تاریخ و باستان‌شناسی شهرستان بم با مشارکت شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۴۴۳۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛محسن قاسمی،با اشاره به اینکه موزه مذکور در ساختمان سابق پایگاه میراث جهانی بم با زیربنایی بالغ بر 500 مترمربع راه‌اندازی می‌شود افزود:این موزه از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های نمایش اشیا،سالن اجتماعات،گالری موقت، آزمایشگاه،غرفه‌های صنایع‌دستی،کافی‌شاپ و... تشکیل می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با اشاره به اینکه 2 تا 3 ماه آینده مرمت ساختمان موزه به اتمام می‌رسد افزود:در این موزه تمام اشیای کشف شده در منطقه بم بزرگ( بم، نرماشیر،فهرج و ریگان) از قبل از زلزله تاکنون به نمایش در می‌آید.

او تاکید کرد:این اشیا شامل سه بخش پیش از تاریخ،قبل و بعد از اسلام  می‌شود که در معرض دید علاقمندان به تاریخ و باستانشناسی بم قرار می‌گیرد.

قاسمی،خاطرنشان کرد:اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان کرمان اعتباری معادل 5 میلیارد ریال برای تهیه ویترین‌های نمایش اشیای موزه مذکور اختصاص داده و شهرداری بم نیز نورپردازی و اجرای دوربین های پایش تصویری و... را برعهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها