معاون عمرانی استانداری یزد از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۳۲ طرح با اعتباری بالغ بر 3هزار و۳۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۴۰۹۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از یزد ، محسن صادقیان به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران  اظهارداشت: امسال نیز همانند هفته دولت سال‌های گذشته با هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی طرح‌های زیادی آماده بهره برداری شده ودر هفته دولت ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۵۳۲ طرح با اعتباری بالغ بر 3هزارو 314 میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری یا آغاز عملیات خواهد شد.

وی افزود: از مجموع این طرح‌ها، ۵۱۳ طرح با اعتباری افزون بر ۲هزارو524 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزارو 932 نفر مورد بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۹ طرح با سرمایه گذاری ۷۹۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

صادقیان با بیان این که این طرح‌ها در تمام شهرستان‌های استان و در قالب ۲۳ دستگاه اجرایی افتتاح و عملیاتی خواهد شد، گفت: بیشترین طرح‌های هفته دولت امسال مربوط به شهرستانهای یزد با ۹۶ طرح، تفت با ۷۴ طرح و سپس شهرستان اردکان است و از لحاظ دستگاهی نیز بیشترین آنها با ۱۰۳ طرح مربوط به شرکت توزیع برق، جهادکشاورزی با ۴۵ طرح و راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۱۹ طرح می‌باشد.

برنامه ریزی برای ایجاد ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان

معاون استاندار در همین رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را با توجه به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارای بیشترین سرمایه گذاری با اعتبار بالغ بر ۱۷۵۹ میلیارد تومان و بیشترین اشتغال با بالغ بر ۱۹۰۰ نفر و در ادامه جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای ایجاد ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان، گفت: طی دو سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون نیز ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجراست که از بزرگترین آنها می‌توان به باند دوم راه یزد – طبس، باند دوم اردکان – چوپانان و باند دوم هرات – هرابرجان اشاره کرد.

 بهره برداری راه آهن یزد - اقلید بزرگترین دستاورد استان در حوزه راه آهن

وی از بزرگترین دستاوردهای استان در حوزه راه آهن نیز به بهره برداری راه آهن یزد – اقلید اشاره و بیان کرد: خوشبختانه بخش زیادی از راه آهن یزد – ارژنگ نیز تاکنون به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۱۲۴ کیلومتر راه روستایی نیز در استان در حال اجراست که برخی از آنها افتتاح و مابقی نیز در همین سالجاری مورد بهره برداری می‌شود.

صادقیان از مهمترین اهداف استان در حوزه انرژی را تامین برق پایدار و توازن عدالت در توزیع برق در شهرستانهای استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ نیروگاه خورشیدی و نیروگاه مقیاس کوچک و بعضاً بزرگ و نیز ساخت ۲۰ پست برق و خطوط انتقال در دست پیگیری و اجراست و در همین راستا طرح‌های خوبی نیز در این حوزه در شهرستان‌های کم‌برخوردارب مانند خاتم و بهاباد اجرایی شد.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در بخش گازرسانی نیز تمام شهرها و ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند و در سالهای اخیر تلاش شد صنعت استان نیز با گازرسانی به سمت صنعت سبز سوق داده شود.

توسعه و ترویج روشهای آبیاری نوین

معاون استاندار از اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه کشاورزی را توسعه و ترویج روشهای آبیاری نوین در این بخش خواند و گفت: یزد اولین استان در کشور است که در حوزه منابع طبیعی اقدام به کاداستر اراضی ملی کرد و در حوزه کشاورزی نیز قراردادی در حال انعقاد است تا اراضی کشاورزی استان نیز کاداستر شود.

وی تاکید کرد: اهتمام به دو عامل «منابع طبیعی و محیط زیست» و «جمعیت» برای توسعه صنعتی استان ضروری است والا در سالهای آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی در همین راستا از تلاش برای ساماندهی پسماندهای صنعتی استان اشاره و اعلام کرد: علی رغم موانع و مشکلات موجود تا یک ماه آینده فراخوان این طرح منتشر خواهد شد.

ایجاد مرکز پایش آنلاین زیست محیطی در بحرانی ترین دشت استان

صادقیان گفت: همچنین یزد جزو اولین استانهایی هستیم که مرکز پایش آنلاین زیست محیطی دشت بحرانی اردکان – یزد - مهریز را عملیاتی و اقدام به ساماندهی معادن شن و ماسه و تعریف و ایجاد پهنه های صنعتی جدید شامل پهنه‌های یزدباف و یزد – طبس برای جلوگیری از آلایندگی‌های زیست محیطی برخی صنایع کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت انتقال آب به استان، افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر ۲۰ میلیون مترمکعب خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع استان بهره برداری شد که ظرفیت ایجاد شده در این بخش قابل توسعه است و از طرفی شاهد سرمایه‌گذاری برخی صنایع برای استحصال ۲۰ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب شهری یزد هستیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها