استاندار زنجان گفت: تعداد پروژه‌های هفته دولت سال گذشته ۹۹۴ مورد بود که این تعداد به لحاظ کمی در سال جاری با کاهش ۵۲ درصدی ۴۵۰ پروژه است، اما میزان اعتبار پروژه‌ها در مقایسه با سال گذشته که یک‌هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان بود با افزایش ۳۰ درصدی به یک‌هزارو ۷۴۸ میلیارد تومان رسیده است.
استاندار زنجان گفت: تعداد پروژه‌های هفته دولت سال گذشته ۹۹۴ مورد بود که این تعداد به لحاظ کمی در سال جاری با کاهش ۵۲ درصدی ۴۵۰ پروژه است، اما میزان اعتبار پروژه‌ها در مقایسه با سال گذشته که یک‌هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان بود با افزایش ۳۰ درصدی به یک‌هزارو ۷۴۸ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۰۵۱

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح الله حقیقی  به مناسبت آغاز هفته دولت و دیدار مدیران دستگاههای اجرایی استان با امام جمعه زنجان، با اشاره به پروژهای هفته دولت امسال فرصت شغلی پروژه های افتتاح شده در هفته دولت پارسال را یک‌هزارو ۲۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد امسال به عدد یک‌هزار و ۵۸۱ نفر رسیده است که ۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

حقیقی با بیان اینکه ۷۱.۳ درصد پروژه های افتتاحی هفته دولت امسال زنجان را سرمایه گذاری بخش خصوصی تشکیل می دهد، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان نسبت به گذشته بهتر فراهم شده است که گواه این مهم در ارتباط با شاخص بهبود فضای کسب و کار، کسب رتبه سوم کشوری و رتبه ۲ در نرخ مشارکت اقتصادی  استان بوده است. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از مجموع پروژه های هفته دولت سال جاری ۹۸ درصد آن  افتتاحیه و فقط ۲ درصد کلنگ زنی است، تصریح کرد: این مهم در حوزه های متفاوت صنعتی، انرژی، آب، آموزش، ورزشی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.  

وی با اشاره به اتفاقات خوب حوزه صنعت استان نیز گفت: بر این اساس رتبه این حوزه استان طی سال گذشته ۱۸ بود که اکنون به ۱۳ ارتقا یافته و این در حالی است که جابجا کردن این رتبه کار بسیار مشکلی بوده و با ایجاد زمینه های لازم این مهم حاصل شده است.

حقیقی افزود: استان همانند سال گذشته ۱۴ پروژه مختص واحدهای تولیدی را به مبلغ هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌کند که یکی از این پروژه ها با مبلغ حدود یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح شد که ۵۰ درصد دیگر آن تا پایان مهر و مابقی تا انتهای سال افتتاح می شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم استان کیفی سازی پروژه های مختلف بوده است، ادامه داد: تعداد پروژه های سال ۹۸، ۲ هزارو ۲۲۰ مورد بود که این تعداد در سال ۹۹ به یکهزار و  ۷۸۵ پروژه رسید که ۲۰ درصد کاهش داشت. 

وی با بیان اینکه شمار پروژه های عمرانی امسال نیز به ۷۰۲ پروژه تقلیل یافته است، اضافه کرد: میزان اعتبار پروژه ها به صورت معناداری افزایش یافته است، بطوریکه منابع در نظر گرفته شده پروژه های عمرانی سال ۹۸، یک‌هزارو ۶۵۶ میلیارد تومان بود، که این رقم سال گذشته به ۱۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان رسید، یعنی ۵۸۲ درصد افزایش داشته است. 

حقیقی با اشاره به اینکه میزان اعتبار پروژه های عمرانی امسال با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: تعداد فرصت شغلی پروژه های افتتاح شده در سال ۹۸، سه هزارو ۸۹ نفر و این رقم در سال گذشته پنج هزارو ۳۶۱ نفر بود که طبق پیش بینی ها این تعداد در سال جاری به هشت هزارو ۲۱۰ نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه استان خاطرنشان کرد: این مهم از سال ۹۹ در حوزه های مختلف مدیریتی استان استفاده شده که بالاترین هماهنگی و انسجام مدیریتی به ویژه در بین اعضای تامین ایجاد شده که اکنون این مهم نمود بیشتری یافته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها