رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران:

محور کندوان مسدود است/ تردد عادی در هراز

سرپرست پلیس راه مازندران با اشاره به عادت و حضور دائمی مسافران در پایان هر هفته به استان گفت : طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به این استان طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا تا پایان روز جمعه پنجم شهریور برقرار است.
کد خبر: ۱۳۳۳۹۵۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ هادی عبادی افزود: ماموران پلیس در ۶ مبادی اصلی ورودی استان در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر و گلوگاه و رامسر در همچنین درر ۵۷ نقطه شهری نیز مستقر هستند و اجازه ورود به خودرو‌های غیربومی را به هیچ وجه نمی‌دهند.

سرپرست پلیس راه مازندران وضعیت تردد خودرو‌ها در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان توصیف کرد و گفت: اجرای طرح مسدود شدن مقطعی جاده کندوان در کیلومتر ۹ و ۱۰ جاده مرزن‌آباد در محدوده ورودی به روستای طویر از توابع شهرستان چالوس تا ۲۰ شهریور ماه جاری نیز ادامه دارد و این مسیر در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته بر روی خودرو‌های عبوری مسدود است.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع رعد و برق از بعداز ظهر امروز چهارشنبه به ویژه در ارتفاعات و همچنین رزیش سنگ در محور‌های کوهستانی؛ از شهروندان خواست تا از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

سرهنگ عبادی همچنین از جریمه حدود ۱۷هزار دستگاه غیربومی از ۲۴ مردادماه تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۲۱ هزار و ۵۸۲ دستگاه خودرو که قصد ورود به مازندران را داشتند، بدون اعمال قانون به مبدا بازگشت داده شدند.

ستاد ملی مقابله کرونا مصوب کرده بود که از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مردادماه، منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد خودرویی در تمام استان‌های کشور اعمال خواهد شد و نباید ترددی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و ... صورت گیرد. افرادی هم که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول جریمه شده اند، بعد از یک ماه جریمه آنان دو برابر و حتما اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست با توجه به افزایش شهر‌های قرمز و تشدید طرح محدودیت تردد خودرویی، از سفر به این خطه شمالی کشور خودداری کنند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

مازندران از اوایل تیر ماه امسال وارد موج پنجم کرونا با سویه دلتا شد. این موج همچنان به صورت افزایشی ادامه دارد. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل می‌گویند با توجه به تجربه سیستان و بلوچستان که نشان داد موج دلتا دستکم دو ماه به طول می‌انجامد، روند افزایشی بستری روزانه بیماران کرونایی در مازندران تا پایان مرداد و احتمالا نیمه اول شهریور ادامه خواهد یافت.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، هم‌اکنون دو هزار و ۸۷۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰۵ بیمار با علایم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها