رضا قادری در تشریح خدمات 40 ساله بنیاد مسکن ؛

احداث بیش از 5 هزار واحد مسکونی محرومان در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: 47 هزار و 693 واحد مسکونی از ابتدای فعالیت این بنیاد در روستاهای استان احداث شده است.
کد خبر: ۱۳۳۳۶۷۷
احداث بیش از 47 هزار واحد مسکونی در روستاهای کردستانبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، رضا قادری صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با رسانه های کردستان با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول 42 سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: 24  هزار و 600 واحد مسکونی از ابتدای فعالیت این بنیاد در مناطق جنگ زده استان بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: 47 هزار و 693 واحد مسکونی از ابتدای فعالیت این بنیاد در روستاهای استان احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث 40 مجموعه اردوگاه، پاسگاه، پناهگاه و سنگر در مناطق جنگی استان کردستان در مقیاس 38 هزار و 309 مترمربع، تعمیر 23 هزار و 740 واحد مسکن در روستاها، بازسازی 11 هزار و 50 واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور، تعمیر 14 هزار و 436 واحد در مناطق حادثه دیده، بازسازی 6 هزار و 400 واحد مسکونی حادثه دیده از بلایای طبیعی در شهرها و روستاهای استان از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از تعمیر 5 هزار و 198 واحد مسکن حادثه دیده در روستاها و 8 هزار و 38 واحد در شهرهای استان خبر داد و گفت: 6 هزار و 900 واحد مسکن روستایی در این بازه زمانی بیمه شده‌اند.

قادری اظهار کرد: طرح هادی یک‌هزار و 353 روستای کردستان تهیه که طرح هادی 177 روستا از این تعداد تا این مقطع زمانی بازنگری شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی در 552 روستای کردستان اجرا شده است، عنوان کرد: 723 هکتار از اراضی روستایی تملک و 5 هزار و 263 قطعه زمین مسکونی روستایی واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: 80 هزار و 556مین جلد سند مالکیت روستایی و 5 هزار و 905مین جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت در استان کردستان صادر شده است.

قادری از احداث 2 هزار و 862 واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهرهای استان خبر داد و افزود: 4 هزار و 511 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 3 هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی در سطح استان بوده است.
 
اجرای 50 هزار متر مربع پروژه های متفرقه
 
وی تصریح کرد: اجرای 50 هزار مترمربع پروژه متفرقه ساختمانی شامل کتابخانه حضرت امام خامنه‌ای، دانشگاله بین المللی قرآنی، تکمیل مدرسه حضرت خدیجه(س)، مدرسه علوم دینی امام شافعی، مدرسه علوم دینی کامیاران، مدرسه علوم دینی سقز، مدرسه علوم دینی مریوان، مدرسه علوم دینی بانه، مصلی مریوان، مدرسه سفیران هدایت، پروژه 25 واحدی شهید چمران، دارالقرآن بین‌المللی، امام زاده بی‌بی هاجر خاتون، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و احداث یک‌هزار و 500 واحد مسکن محرومین و...سایر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از افتتاح 4 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد و و 36 میلیون تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و افزود: 47 هزار و 693 مین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در کردستان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

قادری در پایان اضافه کرد: 86 هزار و 461مین جلد سند مالکیت مسکن روستایی همزمان با این ایام واگذار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها