روز پزشک مقارن با زادروز حکیم ابوعلی سینا را امسال در حالی پاس می داریم که بسیاری از پزشکان فرهیخته و دلسوز این سرزمین دیگر در بین ما نیستند و به علت ابتلا به کرونا حین خدمت جان ارزشمند خود را فدا کردند.
کد خبر: ۱۳۳۳۵۸۸

در روز پزشک امسال پزشکان فرهیخته مشهدی از قبیل دکتر احمد خسروی خراشاد، دکتر عبدالعلی خوارزمی، دکتر محمد اسماعیلی، دکتر مهرداد حیدری، دکتر محمد سالاری، دکتر مسعود ناوی دوست  و دکتر سید مرتضی  وجدان که بر اثر ابتلا به کرونا حین خدمت به بیمارانشان جان خود را فدا کردند دیگر در بین ما نیستند و به خیل شهدای سلامت پیوسته‌اند.
تاکنون ۶۰۰ نفر از کادر درمان در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۲۴۰ نفر پزشک بودند و مشهد و خراسان رضوی نیز در این زمینه کارنامه درخشانی از فداکاریهای پزشکان از خود به جای گذاشته است.
مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد و مسوول پیگیری پرونده شهدای سلامت در خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۳ پرونده از مدافعان سلامت در این استان در دست بررسی است که پرونده ۱۶ نفر آنها تایید شده و برای انجام سایر مراحل به بنیاد شهید و امورایثارگران ارجاع شده است.
دکتر مسعود زحمتکش افزود: پرونده هیچیک از شهدای سلامت در استان خراسان رضوی تاکنون رد نشده و تا حصول نتیجه پیگیر پرونده این عزیزان هستیم تا حقی از آنان ضایع نشود.

پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: روز پزشک امسال روایتگر ایثار و جوانمردی کسانی است که درمان مردم را بر جان خود مقدم دانستند و قسم نامه طبابتشان را با نثار جان بر صفحات تاریخ ثبت کردند. 
دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در شهر مشهد را تشکیل می‌دهند که در حین خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست دادند که سه تن از این پزشکان متخصص رشته‌های اطفال، داخلی و انکولوژی بودند.
وی ادامه داد: علاوه بر پزشکان، سایر اعضای نظام پزشکی و کادر درمان شامل پرستار، داروساز، بینایی‌سنج و نیروهای پشتیبانی و آزمایشگاه نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که بسیاری از اعضای نظام پزشکی و کادر بهداشت و درمان مشهد تاکنون حین خدمت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند.
وی افزود: با انجام واکسیناسیون کادر درمان دیگر شاهد جان باختن پزشکان و سایر کادر درمان در مشهد نیستیم و از مسوولان وزارت بهداشت تقاضا داریم برای ایمنی بیشتر کادر درمان نوبت سوم واکسن کرونا یا تقویتی را به این گروه اختصاص دهند.

دکتر بیرجندی نژاد ادامه داد: این در حالی است که شاغلان در مطب‌های پزشکی نیز هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. 
وی گفت: هم‌اکنون بیش از هشت هزار و ۱۸۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو این نهاد در خدمت بیماران هستند که بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر آنان پزشکان عمومی می‌باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: بیشتر همکاران ما در دوران کرونا فعال و با تمام مخاطرات به درمان بیماران مشغول بودند اما پزشکان رشته‌های عفونی، ریه و داخلی و همچنین پزشکان عمومی بار بیشتری را در این دوران به دوش کشیده‌اند.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا می کنیم با پذیرش مسوولیت اجتماعی در قبال کادر بهداشت و درمان، هموطنان و به ویژه خانواده هایشان، رعایت موازین بهداشتی را در اولویت قرار دهند. 
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۶ هزار و ۱۸۰ عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که ۱۱ هزار و ۸۱۵ نفر آنان پزشک، دندانپزشک و داروساز هستند.
یکم شهریور ماه مصادف با زادروز حکیم ابوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها