خرید ساعت مردانه یکی از تصمیمات مهم هم برای آقایان و هم برای خانم ها است. به هر حال ساعت مردانه هدیه بسیار نفیس و شگفت انگیزی است! اما موضوع این است که در خرید ساعت مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
کد خبر: ۱۳۳۳۴۰۰
همین که مطمئن باشیم ساعت خوب کار می کند، کافیست؟ قطعاً اینطور نیست! برای انتخاب ساعت باید به موتور، نوع کاربری، سایز، برند، بند، امکانات و حتی وزن ساعت توجه شود!

با ما همراه باشید تا شما را با هر آنچه که در مورد خرید ساعت مچی مردانه لازم است بدانید، آشنا کنیم.
 
راهنمای خرید ساعت مردانه
فاکتورهای موثر در خرید ساعت مردانه

نوع ساعت

قبل از خرید ساعت مردانه باید با خودتان روراست باشید! یعنی باید همین ابتدای کار نوع ساعت دلخواه خود را مشخص کنید. اینکه قرار است ساعت رسمی و برای مجالس انتخاب کنید و یا مدل اسپرت بیشتر پسند شماست. قطعاً تفاوت زیادی در ظاهر این ساعت ها وجود دارد. مثلاً اگر قرار است ساعت مردانه مناسب مجلس خریداری شود بهتر است نازک تر و ظریف تر باشد و معمولاً بند استیل و یا چرم باکیفیت انتخاب خوبی به نظر می رسد اما برای ساعت های اسپرت می توانید از مدل های بزرگ با صفحه غول پیکر و امکانات خاص تر استفاده کنید.

موتور ساعت را دست کم نگیرید

در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه یکی از مهمترین موضوعات، بررسی نوع موتور ساعت است. یعنی ساعت به صورت مکانیکی کار می کند یا کوارتز؟ مدل های کوارتز با باتری کار می کنند. دقت این ساعت ها بسیار عالی است. در مقابل ساعت هایی با موتور مکانیکی وجود دارد که انرژی خود را از حرکت مچ دست تامین می کنند. این ساعت ها ظاهری جذاب دارند و معمولاً گران هستند، هرچند که از نظر ما موتور کوارتز دقیق تر است!
 
برند را جدی بگیرید

برخی از برندها امتحان خود را پس داده اند! پس اگر هزینه بالایی برای خرید ساعت مردانه در نظر گرفته اید به برند اهمیت دهید، البته نه به این معنی که هرچه دارید و ندارید در راستای خرید ساعت خرج کنید! برخی از برندها شناخته شده نیستند و به طور کلی اطلاعاتی در مورد آنها دیده نمی شود. شرکت های بزرگ و کوچک در این زمینه فعالیت می کنند پس با بررسی برندهای مختلف، بهترین مورد را انتخاب کنید. برخی از برندها هم نوپا هستند اما امتحان خود را پس داده اند.
 
و اما سایز ساعت

بانوان خوش سلیقه ایرانی در خرید ساعت بسیار نگران سایز هستند و راهنمای جامع و کامل خرید ساعت مردانه به عنوان هدیه ای ارزشمند، بهترین کمک به آنها محسوب می شود.

در مورد سایز باید یک سری نکات را درنظر بگیرید. اول اینکه سایز مچ آقایان با هم فرق دارد. یکی از بهترین روش ها این است که ساعت قدیمی همسر خود را اندازه گیری کنید تا دقیقاً همان سایز را سفارش دهید.

روال اندازه گیری سایز دست به این صورت است که باید نواری دور مچ بگیرید نقطه ای که نوار به انتها رسیده است را علامت گذاری کنید. پس از آن نوار روی خط کش قرار می گیرد تا اندازه تقریبی مچ دست مشخص شود.

بگذارید یک مثال عددی بزنیم. فرض کنید که دور مچ دست شما 25 میلی متر یا 7 اینچ است، در این صورت قاب ساعت 38 و 40 میلی متر برای شما مناسب خواهد بود و اگر دور مچ شما بیش از 8 اینچ است حتماً قاب های بالای 44 میلی متر گزینه خوبی است. در هر صورت دست مردانه بزرگ است و بهتر است انتخاب های ظریف نداشته باشید.
 
راهنمای خرید ساعت مردانه
چه بندی مناسب استایل من است؟

انتخاب بند ساعت یکی از موضوعاتی است که قبل از خرید ساعت اهمیت زیادی پیدا می کند چون ظاهر ساعت وابسته به بند آن است و از سوی دیگر شخصی که ساعت را استفاده می کند باید احساس راحتی با آن داشته باشد. علاقه آقایان به بندهای استیل زیاد است چون نه از مد می افتد و نه کیفیت خود را از دست می دهد. جنس استیلی که برای بند استفاده می شود باید با دوام باشد و زنگ نزند. بند استیل معمولاً طلایی و نقره ای است و گاه نیز به صورت ترکیبی استفاده می شود.
 
راهنمای خرید ساعت مردانه

لوکس پسندان، از بند ساعت چرم نمی گذرند! بند چرم یک انتخاب متعادل است به طوری که هم کیفیت خوبی دارد، هم ظاهری جذاب برای آن در نظر گرفته شده است و هم مقرون به صرفه است. دوام این بند ها معمولاً زیاد است. بندهای چرم در سبک کلاسیک قرار می گیرند و برای محیط کار و استایل رسمی بی نظیر است.
 
امکانات ساعت مردانه را هم زیر نظر داشته باشید
 
امکانات، قابلیت ها یا آپشن هایی که یک ساعت علاوه بر زمان در اختیار شما قرار می دهد، موضوع مهم دیگری است که باید برای خرید ساعت مردانه مدنظر داشته باشید. یکی از موارد مهم کرنوگراف (chronograph) است. کرنوگراف ساعت موقعیت های مختلف را نشان می دهد و زمانی که دکمه کنار عدد دو زده می شود، کرنوگراف آغاز به کار می کند.

مورد بعدی تاچی متر است یعنی ابزاری که در محاسبه سرعت بر حسب زمان استفاده می شود.

برخی از ساعت ها دو زمانه هستند که برای مسافرت بسیار مناسب است و برخی نیز خاصیت به اصطلاح ضد آب یا waterproof دارند به طوری که مقاومت زیادی در برابر آب دارند و معمولاً گران قیمت هستند.

در مورد زنگ هشدار یا آلارم نیز برخی از مدل های ساعت مردانه وجود دارد که برای یادآوری یک موضوع مهم در روز استفاده می شود. سایر امکانات اعم از زمان جهانی، اتصال به تلفن همراه و نوع منبع انرژی از مواردی است که در خصوص خرید ساعت مردانه باید بررسی شود.
 
سنگین بودن ساعت به معنی کیفیت بالای آن نیست!

این تصور که هرچه ساعت سنگین تر است، پس کیفیت بهتری دارد به کل اشتباه است. وزن، عیار کیفیت ساعت نیست بلکه راحتی استفاده از ساعت، استایل و تناسب آن با مچ دست معیار مناسب تری است.
 
هوشمندانه خرید کنید!

در این راهنمای خرید، سعی بر این بود که شما را با نکات خرید ساعت مردانه آشنا کنیم. بدون شک انتخاب  و خرید ساعت با آگاهی، تجربه خوب و دلچسبی از خرید را برای ما رقم خواهد زد. در همین راستا، گالری ساعت همتی به عنوان یکی از معتبرترین ساعت فروشی های تهران، بهترین ساعت های مردانه را در وبسایت خود دور هم جمع کرده است تا کاربران و مشتری ها با هر نوع سلیقه ای بتوانند برطبق نیاز خود، بهترین انتخاب و خرید را داشته باشند. تمام امکانات و قابلیت هایی که در این راهنمای خرید آورده شد، در وبسایت گالری ساعت همتی قابل انتخاب و فیلترکردن است به طوریکه بتوانید نیاز خود را با چند کلیک ساده پیش روی چشمان خود ببینید و بهترین تجربه از خرید را داشته باشید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها