هنوز همه معلمان از جمله معلمان مدارس استثنایی دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

واکسیناسیون معلمان از وعده‌ها عقب می‌ماند؟

واکسیناسیون معلمان مدارس که از هشتم مرداد ماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد، پیش بینی شده بود که تا ۲۵ مرداد با تزریق دوز اول واکسن کرونا به همه معلمان پایان یابد، ولی اکنون برخی خبر‌ها از محقق نشدن این پیش بینی حکایت دارد.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۰۱

واکسیناسیون معلمان از وعده‌ها عقب می‌ماند؟

اوائل مرداد وزارت آموزش و پرورش فهرستی از یک میلیون و 200 هزار معلم به وزارت بهداشت ارسال کرد که همگی باید قبل از شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه به طور کامل واکسینه می شدند که معلمان مدارس استثنایی نیز جزیی از این فهرست بودند.

اکنون اطلاعاتی در اختیار جام جم قرار گرفته که نشان می دهد در برخی از استان ها این روند کند و عقب تر از برنامه است به طوری که در روز‌ پایانی مرداد هنوز همه معلمان از جمله معلمان مدارس استثنایی دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.


براساس اطلاعات دریافتی از استان های سیستان وبلوچستان،اصفهان، لرستان، بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه و گلستان همزمان با بیست و نهمین روز مرداد ماه حدود 80 درصد از 23 هزار معلم این مدارس شامل نیروهای رسمی، پیمانی، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات واکسینه شده اند که عقب ماندگی از برنامه واکسیناسیون را نشان می دهد.

مجید هداوند، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با جام جم ضمن تایید این آمار و اطلاعات گفت: تاکنون حدود 80 درصد معلمان واکسینه شده اند که امیدواریم با سرعت گرفتن کار، تا پایان شهریور واکسیناسیون تکمیل شود ، البته اگر اتفاقی خاص رخ ندهد و پیک جدیدی شکل نگیرد.

در این میان اما واکسیسناسیون دانش آموزان استثنایی که از ماه ها قبل در قالب درخواستی مکتوب از ستادملی مقابله با کرونا درخواست شده همچنان بلاتکلیف است در حالی که در مدارس استثنایی کشور دانش آموزان بالای 18 سال نیز تحصیل می کنند و واکسیسناسیون آنها موضوعی جدی و ضروری است.

براساس اطلاعاتی که مجید هداوند در اختیار ما قرار داد، در استان سیستان وبلوچستان فهرستی از دانش آموزان بالای 18 سال تهیه و به مرکز بهداشت استان ارسال شده و قرار است تعدادی از دانش آموزان که شرایط حاد وخاص دارند از طریق آمبولانس درب منزل واکسینه شوند که البته تاکنون در عمل کاری انجام نشده است.

همچنین در استان کرمانشاه واکسیناسیون دانش آموزان بالای 18 سال به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و ارسال بخشنامه منوط شده که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است. در بوشهر نیز اطلاعات دریافتی نشان می دهد که برای واکسیناسیون دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

از آنجایی که آموزش و پرورش اصرار به بازگشایی مدارس از اول مهر دارد و تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا نیز چندین بار موافقتش با این موضوع را اعلام کرده، به نظر می رسد با تکمیل نشدن واکسیناسیون معلمان و بخصوص دانش آموزان استثنایی که آسیب پذیری بالایی دارند، عملا رغبت خانواده ها از آموزش حضوری در مدارس کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها