دولت لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مکرر حریم هوایی این کشور برای حمله به سوریه، در سازمان ملل متحد شکایت کرد.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان در سخنانی نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع لبنان در این زمینه تصریح کرد: پرواز این جنگنده‌ها در ارتفاع پایین منجر به ترس و وحشت مردم لبنان شده و ناوبری و هوانوردی در لبنان را به صورت مستقیم تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: این اقدامات نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ محسوب می‌شود. اقدامات رژیم صهیونیستی در حقیقت تهدیدی برای امنیت و ثبات در لبنان و نیز نقض حاکمیت آن است.

عکر گفت: لبنان از طریق «آمال المدللی» نماینده خود در سازمان ملل شکایتی را درباره این اقدامات رژیم صهیونیستی ارائه داده است. لبنان از سازمان ملل خواسته جلوی این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان به منظور تجاوز به خاک سوریه را بگیرد.

پیشتر نیز «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم گفته بود که نقض مکرر حریم لبنان توسط دشمن صهیونیستی تهدید مستقیم قطعنامه ۱۷۰۱ است.

وی از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواست این تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم و اقداماتی در راستای حفظ حاکمیت لبنان اتخاذ کنند.

منابع خبری بامداد امروز جمعه از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر دادند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند این رژیم به اهدافی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها