بعد از تسلط بر کابل

طالبان ۲ هزار خودروی زرهی و ۴۰ بالگرد را به غنیمت گرفته است

میزان دقیق غنیمت‌ های تسلیحاتی طالبان مشخص نیست اما آنها دست کم ۲ هزار خودروی زرهی از جمله هاموی آمریکایی و شمار قابل توجهی بالگرد و پهپاد در اختیار دارند.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، برآوردهای اطلاعاتی حاکی از آن است که اگر چه شمار دقیق تسلیحات آمریکایی به غنیمت برده شده از سوی طالبان هنوز مشخص نیست؛ اما گمان می‌رود که در حال حاضر، آنها دست کم بیش از دو هزار خودروی زرهی از جمله «هاموی» و حدود ۴۰ وسیله پرنده نظامی از جمله بالگردهای بلک هاوک مدل UH-۶۰ را از آن خود کرده‌اند.

تصاویر ویدئویی نیروهای طالبان را در حال بازدید از صف‌های طویل خودروهای نظامی، محموله‌های جدید تسلیحاتی و حتی پهپادهای نظامی نشان می‌دهد.

به ادعای یک مقام نظامی آمریکا، هرچه که منهدم نشده است؛ اکنون در اختیار طالبان قرار دارد.

این در حالی است که «مایکل مک کول» عضو جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مسلح شدن طالبان به تسلیحات آمریکایی را تهدیدی برای امنیت واشنگتن و متحدانش دانسته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به شدت از بابت ارائه تصویری توأم با هرج و مرج از خروج نظامی از افغانستان، زیر سوال رفته است. با این حال او همچنان از تصمیم غیرمسئولانه خود دفاع می‌کند.

از سوی دیگر، طالبان از یکشنبه گذشته که اختیار افغانستان را به دست گرفته، تا حد زیادی موفق به برقراری نظم عمومی شده و می‌گوید جهان باید ما را به رسمیت بشناسد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها