سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

کوهنوردان مفقود در قله ریزان لواسانات پیدا شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد:

نجات یک کوهنورد از مرگ پس از ۵ ساعت تلاش

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران هلال‌ احمر این شهرستان پس از پنج ساعت عملیات، کوهنورد ۴۷ ساله را نجات دادند.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۸۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، جمال شریفی، رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار کرد: در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران، مبنی بر کاهش سطح هوشیاری مردی ۴۷ ساله در ارتفاعات دارآباد (منطقه باغچه خلیل)، بی درنگ یک تیم عملیاتی پیشرو از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن نجاتگران به محل اعلام شده، مشخص شد کوهنورد یادشده براثر سقوط از ارتفاع همسطح و کاهش سطح هوشیاری (با سابقه عمل قلب باز طی ۴۵ روز گذشته) در روز ۲۳ مرداد ماه اقدام به کوهپیمایی کرده که به دلیل آسیب دیدگی شدید از ادامه مسیر بازمانده است.

به گفته شریفی، مصدوم توسط کوهنوردان رهگذر در مسیر رویت شده و حادثه به ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمراستان تهران، اطلاع داده می شود.

رئیس هلال احمر شمیرانات گفت: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی، سرم تراپی و تثبیت فیزیکی، درخواست تیم پشتیبانی از پایگاه های امداد و نجات کلکچال و قوچک کردند.

وی با بیان اینکه ساعت هفده ۲۵ مرداد موضوع به هلال احمر اطلاع رسانی شده بود، اضافه کرد: پس از پنج ساعت عملیات نجات توسط نجاتگران و انتقال به پایین کوه در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه همان روز، مصدوم تحویل عوامل اورژانس تهران شد.

شریفی توصیه کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها