یکی از نهادهای اسلامی آمریکا خبر داد که وزارت خزانه‌ داری این کشور، محموله کاشی‌ هایی را که به بهانه تحریم‌ های ایران در معرض نابودی قرار داشتند، ترخیص می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز خبر داد که وزارت خزانه‌ داری آمریکا محموله کاشی‌ هایی را که از قم برای یکی از مساجد شمال ایالت ویرجینیا ارسال شده و اداره گمرکات و مرزبانی به بهانه نقض تحریم‌ های ایران در فرودگاه بین‌ المللی دالس توقیف کرده بود، آزاد می‌کند.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی با انتشار این خبر به نامه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) وزارت خزانه‌داری خطاب به وکلای مسجد مناساز استناد کرد.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر شورا در بیانیه‌ای با استقبال از این تصمیم نوشت: ما این تصمیم را مؤید احترام کشورمان به آزادی و تنوع مذهبی دانسته و از آن استقبال می‌کنیم. آمریکایی‌ها باید به نمادهای دینی خود فارغ از منشأ آنها دسترسی داشته باشند.

به تازگی ابوالفضل ناهیدیان متولی مسجد مناساز از واشنگتن خواسته بود تا دستور رفع توقیف کاشی‌ هایی را که از ایران ارسال شده و در معرض نابودی قرار داشتند، صادر کند.

این محموله ۳۴۰ کیلوگرمی که به سفارش این مسجد و در قم ساخته شده، در ماه ژوئن (اواخر بهار) به آمریکا ارسال شد تا در ساخت یک مسجد دیگر استفاده شود.

ناهیدیان گفت که این کاشی‌ها هدیه بوده، پولی بابت آنها پرداخت نشده و ظرف سالهای گذشته و حتی همین ۸ ماه پیش نیز چنین محموله‌هایی را بدون پیشامدی دریافت می‌کرده است.

با این وجود اداره گمرکات و مرزبانی آمریکا با استناد به تحریم‌ های ضد ایرانی جلوی خروج این محموله را از فرودگاه بین‌المللی دالس گرفته بود و خواهان عودت یا امحاء آنها شده است.

ناهیدیان گفت که از بین بردن کاشی‌ها که مزین به آیات قرآنند، بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها