ارتش آمریکا یکی از کلاهک‌ های هسته‌ ای خود را به روز کرده و سازوکار مسلح سازی یا مغز آن را ارتقا بخشیده است. این کار با هدف افزایش عمر مفید این کلاهک هسته‌ ای انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، این اولین به روزرسانی کلاهک هسته‌ ای «W۸۸ Alt ۳۷۰» است که با همکاری آزمایشگاه‌ های ملی ساندیا، اداره ملی امنیت هسته‌ ای در کانزاس، آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و شرکت پنتکس انجام شده است.

این کلاهک ۴۷۵ کیلوتنی که از سال ۱۹۸۹ وارد خدمت ارتش آمریکا شده، ستون اصلی ناوگان زیردریایی هسته‌ای تریدنت دوی آمریکا محسوب می‌شود ولی بعد از گذشت سی سال بازسازی و نوسازی آن ضرورت یافته است.

قرار است در طرح جدید برخی مواد قدیمی جایگزین شوند که از جمله آنها می‌توان به برخی عناصر هسته‌ای، مواد منفجره مورد نیاز برای انفجار چاشنی شکاف و فوم پلیمری اشاره کرد که ایزوتوپهای هیدروژن را که باعث انفجار اصلی می‌شود، حفظ می‌کند.

سیستم کلیدی مسلح کردن این کلاهک هسته‌ای AF&F نام دارد و مغز این کلاهک هسته‌ای توصیف شده است.

این سیستم دستورات لازم برای فعال شدن را به طور مستقیم از رئیس جمهور آمریکا دریافت می‌کند. برای افزایش دقت و سرعت فرایند مذکور و نیز کسب اطمینان از حفظ ایمنی این فرایند تا آخرین مرحله قبل از مسلح شدن و آماده شلیک شدن کلاهک هسته‌ای ابزار و امکانات تازه ای به کار گرفته شده‌اند.

این روند از ماه مه گذشته آغاز شده و مسلح سازی نهایی کلاهک هسته‌ای در اوایل جولای بر روی یکی از ناوهای جنگی آمریکا انجام شده است.

از جمله بخش‌های به روزشده می‌توان به رادار، سیستم‌های ارتباطات، هدایت و ناوبری و برخی مؤلفه‌های امنیتی اشاره کرد.

آزمایش‌های متعددی برای بررسی تأثیر پرواز، لرزش، سقوط، تغییر دما و غیره بر روی کلاهک هسته‌ ای مذکور انجام شده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها