رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در جهت مقابله با کرونا از رایزنی برای واردات واکسن تک دُز کرونا برای افراد زیر ۲۰ سال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، کریم همتی، درباره برنامه‌هایی که در قرارگاه عملیاتی کرونا پیگیری خواهد شد، گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری، جمعیت هلال احمر مبنا را بر تقویت اقداماتی گذاشت که از قبل هم انجام می‌شد و قرارگاه عملیاتی ستادی و استانی تشکیل شد و محور کار‌هایی که جمعیت هلال احمر انجام می‌داد در ۱۹ بند به استان‌ها ابلاغ شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اصلی‌ترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که بخشی از بار بیماری را از دوش وزارت بهداشت برداریم و بر این اساس دایر کردن بیمارستان‌های صحرایی در مجاورت بیمارستان‌ها را دنبال کردیم که همزمان ضمن ارائه خدمات، کار‌های مختلفی انجام دهیم و در بجنورد این بیمارستان صحرایی برپا شد. در خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری نیز این بیمارستان‌ها در شرف راه اندازی است و در کل ۳۱ استان بیمارستان RDH که به‌سرعت برپا می‌شود و همه امکانات را دارد.

وی افزود: بانک امانات جمعیت هلال احمر را تقویت کردیم و دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول‌ها و سایر تجهیزات را به صورت امانی در اختیار مردم قرار می‌دهیم. داروخانه‌های جمعیت هلال احمر نیز تقویت شدند و در تهران از هفت داروخانه‌ای که داروی ضد کرونا عرضه می‌کنند، سه داروخانه مربوط به هلال احمر است و از امروز به صورت شبانه روزی و حتی در تعطیلات در خدمت مردم خواهند بود. در این راستا برای واردات دارو و سرم نیز اعلام آمادگی کردیم و حدود ۳۰۰ میلبارد ریال نیز اعتبار گذاشتیم تا در اختیار هموطنانی قرار دهیم که بضاعت پرداخت هزینه دارو‌های کرونایی را ندارند.

همتی تاکید کرد: با توجه به لزوم افزایش واردات واکسن تاکنون ۲.۲ تا ۲.۴ میبیون دُز واکسن در هفته وارد کشور می‌شد که از پنجشنبه این هفته این مقدار به دو برابر افزایش می‌یابد. با ورود چهاردهمین محموله مجموع واکسن‌های وارداتی هلال احمر به ۱۶ میلیون دُز رسید و ۶۵۰ هزار دُز هم اهدایی بود. به امید خدا در هر هفته ۵ میلیون دُز واکسن از منابع معتبر وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت می‌شود. در شهریور ماه نیز ۲۰ میلیون دُز از این منبع وارد کشور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای افراد زیر ۲۰ سال واکسن‌های مخصوصی وارد می‌کنیم. این واکسن تک دُز است و منابع محدودی در دنیا این واکسن‌ها را تولید می‌کنند و قرار شد این منابع مقداری وارد شود که دانش‌آموزان را شامل می‌شود و گروه هدف بعدی هم مادران باردار و شیرده هستند که واکسن خاص دارند. این واکسن توسط کشور‌های شرقی و غربی تولید می‌شود و در هر دو محور درحال رایزنی هستیم.

همتی تاکید کرد: با واردات این میزان واکسن باید مراکز واکسیناسیون نیز افزایش یابد. تا امروز با اعلام آمادگی هلال احمر، اما از ظرفیت ما به خوبی استفاده نشده است و از بین ۱۶۲ مرکز واکسیناسیون تحت اختیار هلال احمر تنها از ۱۴ مرکز استفاده می‌شود و از این ظرفیت خوب باید استفاده شود حتی در قرارگاه‌های عملیاتی هم روند واکسیناسیون انجام می‌شود تا ازدحام از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مراسم ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر مانند سال‌های قبل نذر سلامت را دنبال می‌کند و بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان هلال احمر نسبت به عرضه وسایل حفاظت شخصی اقدام کردند. با بیش از ۵۰۰ تشکل خیریه ارتباط داشتیم تا از ظرفیت این موسسات استفاده کنیم و آن‌ها برای تجهیز مراکز واکسیناسیون کرونا اعلام آمادگی کردند.

همتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: در کنار عزیزان بسیج و وزارت بهداشت هستیم و مقرر شد این همکاری نیز تقویت شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها