احمد کناری نژاد گفت: ضمن عرض خسته نباشید به سرپرست محترم شهرداری بندرعباس، کلیه ی پرسنل خدوم، روابط عمومی های تلاشگر ،مدیران مناطق و سازمان های زیر مجموعه ی شهرداری، در فضاسازی محیطی سطح شهر و هویت بخشی به سیمای بصری در ایام محرم که از مصادیق تعظیم شعائر الهی و خود یک پیام رسان قوی در راستای ترویج فرهنگ حسینی است تشکر و قدردانی می نمایم.
احمد کناری نژاد گفت: ضمن عرض خسته نباشید به سرپرست محترم شهرداری بندرعباس، کلیه ی پرسنل خدوم، روابط عمومی های تلاشگر ،مدیران مناطق و سازمان های زیر مجموعه ی شهرداری، در فضاسازی محیطی سطح شهر و هویت بخشی به سیمای بصری در ایام محرم که از مصادیق تعظیم شعائر الهی و خود یک پیام رسان قوی در راستای ترویج فرهنگ حسینی است تشکر و قدردانی می نمایم.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،احمد کناری نژاد در نطق پیش از دستور پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس در ابتدا تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و اسوه ی تمام آزادگان جهان، امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را به کلیه ی پیروان مکتب انسان ساز حسینی تسلیت عرض کرد و ضمن عرض خسته نباشید به سرپرست محترم شهرداری بندرعباس، کلیه ی پرسنل خدوم، روابط عمومی های تلاشگر ،مدیران مناطق و سازمان های زیر مجموعه ی شهرداری، در فضاسازی محیطی سطح شهر و هویت بخشی به سیمای بصری در ایام محرم که از مصادیق تعظیم شعائر الهی و خود یک پیام رسان قوی در راستای ترویج فرهنگ حسینی است تشکر و قدردانی می نمایم.

عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه  گفت: مراتب سپاس و قدردانی خود را از کلیه ی تلاشگران عرصه ی سلامت ، اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا ، کلیه ی دستگاههای مرتبط در مقابله با این بیماری و به طور ویژه کادر محترم درمان که به واقع همچون رزمندگان سال های دفاع مقدس، ایثارگرانه در سنگر سلامت، مجاهدت و تلاش می کنند اعلام می دارم. با توجه به شیوع سویه های جدید ویروس کرونا، افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن، ضروری است کلیه ی شهروندان، جهت مدیریت پیک پنجم این همه گیری، رعایت تمام پروتکل های بهداشتی را به عنوان بهترین راه پیشگیری در شرایط حاضر تا تکمیل فرآیند واکسیناسیون همگانی ، به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

در ادامه ، خداوند را شاکرم از این که فرصتی به ما عطا داشت که مورد اعتماد مردم بزرگوار و شریف بندرعباس قرار بگیریم و به نمایندگی از مردم، در راستای عمل به مهمترین وظیفه ی شورای اسلامی شهر ، سکان مدیریتی این شهر بزرگ را با اتفاق نظر سایر اعضای محترم شورا به دستان فردی توانمند و شایسته بسپاریم. اما باید توجه داشت که شورای شهر، ریشه های شهرداری است و لزوم تداوم و همکاری دو جانبه است که می تواند موجب رشد و تعالی گردد.

از شهردار منتخب، انتظار داریم حال که با کسب اکثریت آرا، سکاندار مدیریت شهر بندرعباس گردیده است، همواره شایسته سالاری را خارج از هر گونه تفکر جناحی و یا فشارهای درونی و بیرونی ، مبنا و ملاک تصمیم گیری های خود قرار دهد و با بهره گیری از ظرفیت پرسنل توانمند شهرداری، تعامل با دستگاههای اجرایی و همچنین برنامه ریزی جهت تقویت مشارکت های مردمی در مدیریت شهری، در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و رفع مشکلات شهر بندرعباس، کوشا باشد.

همچنین از همه ی مسئولین محترم اعم از نماینده محترم ولی فقیه ، استاندار، نمایندگان محترم مجلس فرماندار، و مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم باهمراهی، انسجام، هماهنگی و نگاه سیستمی ما را در تحقق هدف مدیریت یکپارچه ی شهری که خود از گام های اولیه در رسیدن به توسعه ی پایدار شهری است، یاری رسانند.

به عنوان نماینده ی مردم، یکدل و همبسته با دیگر اعضای محترم شورا، قاطعانه خط قرمز خود را منافع و حقوق شهروندان و پرسنل محترم شهرداری به عنوان رکن اصلی در پیشبرد بهتر امور می دانیم و در خصوص این مسئله با هیچ نهاد و مسئولی تعارف نداریم.
 
وقتی پای صحبت های نیروهای خدوم شهرداری می نشینیم از چندین دغدغه ی جدی خود سخن به میان می آورند.

کناری نژاد اظهار نمود : اولین دغدغه ی این نیروها نیاز به عدالت در سیستم اداری می باشد. پرسنل زمانی می توانند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند که از آرامش و امنیت شغلی برخوردار باشند.
شایسته سالاری و عدالت حکم می کند که افراد در جایگاهی متناسب با توانمندی ها و شایستگی های خود قرار گیرند. یک فرد زمانی می تواند در سیستمی مفید باشد که متناسب با زمینه ی آموزشی و تخصصی خود به ارائه ی خدمات بپردازد ، که این مهم مستلزم ارتباط موثر و مستقیم شهردار با نیروهای تحت مدیریت خود می باشد به گونه ای که پرسنل بدانند که کار و فعالیت آن ها دیده می شود.

دومین دغدغه ی پرسنل محترم شهرداری، موضوع تبدیل وضعیت این نیروها از شرکتی به قراردادی و پیمانی می باشد. لذا از شهردار منتخب خواهشمند است در راستای پیگیری موضوع تغییر وضعیت نیروها، لیستی از نیروها و سوابق کاری آنها را گردآوری و اقدامات لازم را با لحاظ قانون و عدالت، مبذول فرمایند.
 
وی  سومین دغدغه ی نیروها به خصوص پرسنل شرکتی شرکتهای وابسته ، پرداخت بیمه و مطالبات حقوقی آن ها در بازه های زمانی می باشد.هرچند در بحث کاهش توان مالی شهرداری تردیدی وجود ندارد اما می توان در این راستا ، تدابیری اندیشید که از طریق کاهش هزینه های جاری شهرداری و ایجاد برنامه ی عملی در زمینه ی کسب درآمد پایدار بتواند موجبات تقویت بنیان مالی شهرداری را فراهم کرد . در این زمینه می توان از نظر صاحب نظران و مشاوران خبره و پرسنل دلسوز شهرداری استفاده و با عنایت به قوانین موجود در این مهم اقدامات لازم را انجام داد.

به روز رسانی و یکسان سازی حقوق نیز از دیگر دغدغه های پرسنل شهرداری می باشد. چرا که میسر نشدن این امر، می تواند دلسردی و کاهش راندمان فعالیت و در نتیجه کاهش تعهدات شغلی نیروها نسبت به فعالیت خود را به دنبال داشته باشد. در این زمینه استفاده از نیروهای برابر پایه ی شغلی و یا اصلاح وضعیت می تواند موجب حل مشکل باشد.

اما در حوزه ی مسائل شهری، مسئله ی بافت های فرسوده از دغدغه های جدی شورا و شهروندان است که با وجود تلاش هایی که تاکنون در جهت احیای بافت های فرسوده صورت گرفته است اما بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری در سال ۱۳۹۹، ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافتهای فرسوده تشکیل می دهند که نسبت به سال ۱۳۹۶ در این رقم تغییری ایجاد نشده است و آمارها حکایت از برابری سرعت نوسازی با سرعت ایجاد فرسودگی دارد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس با تاکید بر مشکلات زیست محیطی، مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی، مشکلات امنیتیاضافه کرد ، مشکلات کالبدی و عدم تحرک اقتصادی از جمله مشکلات بافتهای فرسوده می باشد که ساکنان این مناطق را در زمینه ی دریافت سند مالکیت نیز با مشکل مواجه کرده است و همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از ساکنان این محلات، این عزیزان توانایی پرداخت هزینه های مربوط به بازسازی و نوسازی را ندارند. بنابراین موضوع احیای بافت های فرسوده ی شهری، نیازمند همکاری همه ی نهادهای دولتی، غیر دولتی و خدماتی و پیگیری در سطح کلان و ملی در راستای توسعه ی متوازن محلات می باشد.
 
و آخرین موضوع مورد اشاره در این جلسه توسط بنده، مطالبه از صنایع غرب بندرعباس در راستای پرداخت عوارض آلایندگی‌ به استناد تبصره ی یک ماده ی ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، در راستای احقاق حقوق شهروندان است. چرا که اجرای پروژه های مختلفی که توسعه ی شهر را به دنبال دارد، از محل پرداخت مالیات و عوارض امکان پذیر است.
 
امید است خداوند منان در مسیر خدمتگزاری به شهروندان فهیم و همچنین حمایت از پرسنل خدوم شهرداری بندرعباس یاری رسان ما باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها