آخرین اخبار از تیم ملی ایران و وضعیت آمادگی حریفان در راه رسیدن به جام جهانی

رقبا در اردو، تیم‌ملی در تعطیلات !

  دراگان اسکوچیچ و دستیارانش ۱۲ روزی است که به ایران بازگشته‌اند. بعد از صعود به مرحله نهایی مقدمــاتی جــام‌جهــانی، آنها به مرخصی رفتند.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اسکوچیچ در بازگشت به ایران قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال تمدید کرد. او اخیرا سه جلسه با مسؤولان داشته که بخشی از زمان‌شان را صرف برنامه‌ریزی برای تیم‌ملی کرده‌اند. بعضی‌ها پیش بینی می‌کردند بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های لیگ‌برتر اسکوچیچ اردوی کوچکی با حضور ملی‌پوشان داخلی برگزار کند اما سرمربی تیم‌ملی چنین نظری داشت: «فصل فوتبالی خیلی فرسایشی و طولانی بود. در این شرایط نسخه بهتر برای بازیکنان استراحت است.» او اما دلیل دیگری هم برای برگزار نکردن اردو داشت: «شاکله اصلی تیم را لژیونرها تشکیل می‌دهند. اکثر بازیکنان ترکیب اصلی در خارج از ایران بازی می‌کنند.»

وضعیت کره جنوبی هم مشابه ایران است. آنها هم لژیونرهای زیادی دارند، بنابراین استارت خود را به شهریورماه موکول کرده‌اند. طبق برنامه‌ای که اسکوچیچ و سازمان لیگ ریخته‌اند تیم ملی روز سوم شهریورماه استارت خود را برای شروع مرحله مقدماتی نهایی می‌زند، یعنی ۸ روز قبل از اولین بازی مقابل سوریه. به فاصله ۵ روز بعد از آن دیدار هم تیم‌ملی به مصاف عراق می‌رود. البته در همان زمان هم اکثر لژیونرها نزدیک بازی به اردو اضافه می‌شوند. بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و... ۷۲ ساعت قبل از بازی با سوریه به اردو ملحق می‌شوند ولی لژیونرهای شاغل در قطر زودتر می‌آیند.

این دوره از رقابت‌ها هم قطعا مثل دوره‌های گذشته سخت خواهد بود. البته در مقدماتی ۲۰۱۸ ایران با اقتدار به دور بعدی صعود کرد ولی در دوره‌های قبل معمولا شرایط پیچیده و سخت بود. این بار هم به معنای واقعی، روزهای سختی در انتظار تیم‌ملی است. رقبا از همین حالا مشغول پیاده‌سازی نقشه‌های خود هستند. مرور می‌کنیم آخرین شرایط رقبا را.

امارات: آنها در صربستان به سر می‌برند. اردوی امارات از جمعه هفته گذشته آغاز و جمعه پیش‌رو، به پایان می‌رسد. البته فان مارویک پیش از اردو مجبور شد روی نام ۶ بازیکن تیمش خط قرمز بکشد، به این دلیل که مصدوم شدند. خلفان مبارک، محمد العطاس، محمد جمعه، یوسف جابر، فابیو دی لیما و علی سلمین بازیکنانی بودند که از سفر به صربستان بازماندند. بعد از اتمام این اردو فن‌مارویک به بازیکنانش استراحت می‌دهد و آنها از روز چهارم شهریورماه کار خود را از سر می‌گیرند.

عراق: آنها در اردوی ۱۰ روزه مالاگا در اسپانیا به سر می‌برند. عراق قرار است با تیم‌های باشگاهی اسپانیایی چند دیدار دوستانه برگزار کند. بعد از پایان اردو، در مرحله دوم، عراقی‌ها عازم شهر ازمیر ترکیه می‌شوند. قرار است در آنجا هم عراق با تیم‌های ترکیه‌ای بازی‌ دوستانه برگزار کند. وزیر ورزش عراق حمایت همه‌جانبه خود را از تیم‌ملی کشورش اعلام کرده. آنها برای صعود به جام‌جهانی با نسل طلایی فوتبال‌شان کاملا جدی هستند. آنها در صدد هستند چند بازیکن دو رگه عراقی را هم به تیم‌ملی کشورشان دعوت کنند.

سوریه: اولین رقیب ایران در مرحله نهایی مقدماتی از روزهای ابتدایی مرداد کارش را شروع کرد. نزار محروس سرمربی جدید این تیم ۳۰ بازیکن را به اردو فراخواند. در این لیست نام سه بازیکن جدید و دورگه هم وجود داشت. آنها در شهر حلب دو بازی دوستانه با تیم‌ملی امید خودشان برگزار کردند تا موقتا به تعطیلات بروند. سوریه از هفته آینده راهی اردن می‌شود تا سه هفته در آنجا اردو بزند. آنها قصد داشتند با یکی از تیم‌های ارمنستان، آذربایجان یا ازبکستان بازی دوستانه برگزار کنند ولی موفق به هماهنگی نشدند. محروس قصد دارد دو بازیکن دو رگه دیگر را هم به تیم‌ملی سوریه اضافه کند.

لبنان: ایوان هاشک سرمربی سابق الهلال سرمربی لبنان شده و هنوز نیامده با چالش‌هایی روبه‌رو است. لیگ این کشور از دو روز دیگر آغاز می‌شود. شروع فصل جدید فوتبالی، کمی برگزاری اردوهای ملی را سخت می‌کند اما تا این لحظه قرار شده آنها عازم ترکیه شوند. هنوز زمان دقیق اردو مشخص نیست ولی احتمالا هفته‌های اول لیگ متوقف می‌شود تا تیم‌ملی لبنان به آن کشور برود.

کره جنوبی: آنها هم مثل ایران در تعطیلی هستند. بنتو البته در آخرین مصاحبه‌اش اعلام کرد در اولین فرصت بازیکنان را دور هم جمع خواهد کرد. لیگ کره جنوبی هنوز در حال برگزاری است. بعضی تیم‌ها دیدارهای عقب افتاده دارند. بعد از پایان لیگ احتمالا کره با بازیکنان داخلی استارت می‌زند و بعد با حضور لژیونرها کارش را ادامه می‌دهد.

سعید اکبری / گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها