عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

دولت رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دلبستگی دولت روحانی به غرب، دوستان ایران را فراری داد اما دولت جدید باید سریعا قراردادهای همکاری بین ایران و چین را منعقد کند.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: بین ایران و چین یک تفاهم‌ نامه ۲۵ ساله منعقد شده اما هنوز تبدیل به قراردادهای اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط به دنبال آن هستند که قراردادهای اجرایی این تفاهم‌ نامه ۲۵ ساله را تهیه و زمینه انعقاد آن را هموار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قراردادهای همکاری بین ایران و چین منعقد می‌شود، تصریح کرد: زمان تهیه قراردادهای اجرایی تفاهم‌نامه بین ایران و چین به اراده دولت جدید بستگی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مجلس از دولت مطالبه خواهد کرد که در این زمینه تسریع شود، گفت: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت و با این نگاه خود، دوستان جمهوری اسلامی ایران را فراری داد اما قطعاً در دولت رئیسی ارتباط ایران با کشورهای دوست و همسو تقویت می‌شود.

ذوالنوری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های بی تاثیر کردن تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ما با قدرت‌های بزرگ و همسو ارتباط بلندمدت داشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود که در دولت رئیسی الگوی ارتباط و انعقاد سند همکاری بلندمدت با چین، با روسیه هم برقرار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها