واکنش«ذوالنور»به اظهارات عراقچی:

تمدید بازرسی‌ آژانس منوط به نظر مجلس است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات عراقچی درباره احتمال تمدید بازرسی‌ های آژانس را اشتباه دانست و گفت: این کار باید با نظر مجلس یا در چارچوب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها با صلاحدید شورای عالی امنیت ملی انجام شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عباس عراقچی در مورد تمدید بازرسی ها در صورت نیاز، گفت: اظهار نظر آقای عراقچی اشتباه بود، تمدید بازرسی و موافقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی نیست، این کار با نظر مجلس شورای اسلامی باید انجام شود یا در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها با صلاح دید شورای عالی امنیت ملی انجام می شود.

وی افزود: چنین اظهارنظری به ضرر مواضع و منافع جمهوری اسلامی ایران است زیرا امیدی در طرف‌های مقابل ایجاد می‌کند. طرف‌های مقابل در چنین شرایطی امید واهی ایجاد می‌کنند یا از فرسایشی شدن مذاکرات اجتناب نمی‌کنند و امتیازی هم به جمهوری اسلامی نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سوم خرداد پایان سه ماهه فرصتی است که برای بازرسی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده است. آنها اگر بدانند که ایران این فرصت را تمدید می‌کند، امتیاز به ما نمی‌دهند و کار را ادامه می‌دهند تا مذاکرات فرسایشی شود.

حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با خانه ملت تصریح کرد: الفبای فهم سیاسی اثبات می‌کند که اظهارنظرهای این چنینی به ضرر ما در مذاکرات است و این کار از اساس اشتباه بود. آقای ظریف در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی تمدید این تفاهم را موضوعی محرمانه دانستند که به ایشان اعلام کردیم آقای عراقچی در این خصوص مصاحبه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها