عدم جذابیت رشته کاراته باعث حذف این ورزش از المپیک های بعدی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۱۵۰۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه ، وقتی کمیته برگزاری المپیک پیشنهاد برای شرکت دادن کاراته در ادوار پیش رو از جمله برای رقابت های پاریس در سال 2024 را رد کردند، مدعی شدند این ورزش فاقد ویژگی های سرگرم کننده و توانایی جذب مخاطب در قشر جوان است. جالب اینجاست رشته های جدید المپیک توکیو مانند موج سواری، صخره نوردی و اسکیت در پاریس هم حضور خواهند داشت و "برک دنس" نیز به این المپیک اضافه می شود.

البته بررسی میانگین سنی شرکت کنندگان می تواند دلیل محکمی برای این تصمیم باشد. در رده انفرادی "کاتا" این رشته، ، میانگین سنی 21 شرکت کننده در المپیک توکیو 30 سال بود و ساندرا سانچز، دارنده مدال طلای کاتای زنان، 39 ساله و مسن ترین قهرمان کاروان اسپانیا لقب گرفت.

اما در مقابل ورزشکاران جوان سه مدال از چهار مدال طلا در اسکیت سواری، یکی از دو مدال صخره نوردی و دو تا از هشت از تکواندو را که شاید نزدیک ترین رشته به کاراته در المپیک بود را کسب کردند.

همچنین این سوال وجود دارد آیا المپیک به ورزش رزمی دیگری نیاز دارند یا خیر. جودو و تکواندو در شش دهه گذشته به رشته های کشتی و بوکس که بیش از یک قرن قدمت داشته اند اضافه شد. از نظر تماشاگران عرف، در ماده های دیگر کاراته مانند کمیته یا گارینگ، رقبا بیشتر وقت خود را در حال چرخش بوده، به یکدیگر خیره می شوند و به دنبال راه ضربه زدن می گردند.

حتی ضربه ای مانند ضربه طارق حامدی عربستانی به سجاد گنج زاده که مانند صحنه ای از فیلم های هالیوود بود، باعث شکست این ورزشکار شده و مدال طلا را به حریف بیهوش او اهدا کرد. در فینال روز قبل بین یووانا پرکوویچ از صربستان و یین شیائوئین از چین نیز مبارزه سه دقیقه ای منفرد با تساوی به پایان رسید و وقتی نام پرکوویچ تنها به علت نمایش بهتر به عنوان برنده اعلام شد، همه شگفت زده به نظر می رسیدند.

خود پرکوویچ در مورد آن اتفاق گفت: "من خودم هم اتفاقات را باور نداشتم و می خواستم ببینم چه شده است. من داوران را ندیدم و وقتی برگشتم دیدم که طلا گرفتم."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها