موکت منزل نقش بسیار مهمی در زیبایی منزل دارد. علاوه بر زیبایی ظاهر منزل، کارایی موکت نیز از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام سفارش و خرید موکت منزل باید به طراحی کلی منزل توجه کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۱۰
شما می توانید برای اطلاع از قیمت موکت و خرید اینترنتی به آدرس https://gamantj.com/moquette-type/ سر بزنید. همچنین باید دقت کرد که کارایی مورد انتظار از موکت شامل چه مواردی می شود. رنگ و طرح به کار رفته در موکت باید با طراحی سایر وسایل موجود در خانه هم خوانی داشته باشد. از طرفی لازم است که خریدار بداند چه انتظاری از کیفیت یک موکت دارد.
 
چگونه موکت مناسب منزل را انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم بر این باشد که از موکت به عنوان تنها یک کف پوش برای اتاق استفاده شود، به نوع ضخیم تری از موکت احتیاج خواهید داشت. ممکن است طراحی مورد نظر خریدار به گونه ای باشد که فرش روی موکت قرار بگیرد. در این صورت موکت هایی با ضخامت کم تر و کیفیت بالا برای شما مناسب است.

در ادامه به نکات و راهنمایی هایی درباره ی انتخاب موکت مناسب منزل خواهیم پرداخت. شما با استفاده از این نکات و در نظر گرفتن سلایق شخصی به سادگی می توانید اقدام به خرید موکت مورد نظر خود کنید.

جنس موکت

جنس موکت منزل احتمالا یکی از مهم ترین فاکتور های اثر گذار بر قیمت موکت پرز بلند و سایر مدل ها است. موکت ها از جنس الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی ساخته می شوند. الیاف مصنوعی ممکن است باعث بروز آلرژی در افراد مستعد آلرژی بشوند. اگر دارای سابقه ی آلرژی های حاد پوستی یا آلرژی به الیاف مصنوعی را دارید، بهتر است از موکت هایی از جنس الیاف طبیعی استفاده کنید.

یکی دیگر از چالش های انتخاب جنس موکت منزل به مکان استفاده از موکت مربوط می شود. لازم است در مکان هایی که تردد در آن ها زیاد است از موکت هایی با مقاومت بالاتر استفاده کرد. بدیهی است که این موکت ها قیمت بیشتری نیز دارند. در مکان های پر تردد به دلیل رفت و آمد بیشتر روی موکت ها امکان خرابی و پارگی آن ها بسیار بیشتر از مکان های کم تردد است. بنابراین باید در این مکان ها از موکت های مقاوم با پرز های بلند تر استفاده کرد.

بررسی مدل های موکت

قبل از انتخاب موکت باید تعدادی از طرح های موجود در بازار را بررسی کرد. معمولا یک طرح از موکت را می توان در انواع جنس های موکت پیدا کرد. هنگامی که می خواهید نسبت به انتخاب طرح موکت منزل اقدام کنید، طراحی و چیدمان منزل خود را در نظر بگیرید. یکی دیگر از عوامل مهمی که لازم است هنگام انتخاب مدل موکت در نظر گرفته شود، مکان استفاده از آن است.

اگر از موکت در بخش هایی از منزل استفاده خواهد شد که لوازم زیادی در آن قسمت چیده شده است، بهتر است طرح موکت ساده تر و کم نقشه تر باشد. استفاده از آن دسته از موکت هایی که دارای نقشه های شلوغ و متراکنم هستند برای مکان هایی که وسایل کم تری در آن ها چیده شده مناسب تر به نظر می رسد.
 
قیمت موکت

فاکتور های اقتصادی همواره نقش مهمی در همه ی انتخاب ها ایفا می کنند. هنگام انتخاب موکت نیز باید بررسی های مالی حساب شده ای برای انتخاب موکت انجام شود. بررسی قیمت انواع موکت ها مانند قیمت موکت پرز بلند، قیمت موکت تافتینگ، قیمت موکت تایل و ... از مهم ترین بخش های بررسی قیمت است.
 
چگونه موکت مناسب منزل را انتخاب کنیم؟

برای مثال می توان برای پوشاندن پله ها از موکت هایی با قیمت مناسب تر استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که پله ها قسمت هایی پر تردد هستند و استفاده از موکت با قیمت و کیفیت پایین مناسب این مکان نیست. بهتر است از موکت هایی با جنس خوب ولی طرحی ساده استفاده کرد تا هم قیمت به صرفه تری داشته باشد و هم موکت بر اثر استفاده ی زیاد به سرعت خراب نشود.

کیفیت موکت

کیفیت موکت تنها به جنس موکت وابسته نیست. یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در کیفیت موکت، بافت آن است. ممکن است موکت از جنس خوبی بهره مند باشد ولی بافت آن مناسب نباشد. برای مثال موکت های پشمی یا موکت های تافتینگ که دارای پرز هایی بلند هستند، ممکن است مناسب همه ی محیط ها نباشند. پرز های بلند ممکن است به دلیل راه رفتن روی موکت از جای خود کنده شوند.

نحوه ی نصب موکت نیز می تواند، نقش تاثیر گذاری روی دوام و کیفیت موکت داشته باشد. به همین دلیل مهم است که برای نصب موکت از کمک و راهنمایی افراد حرفه ای استفاده کنید.

توجه به مراقبت های موکت

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام خرید موکت منزل، مورد نظر قرار بگیرد، نحوه ی تمیز کردن موکت است. باید دقت کرد که از موکت در چه اتاقی استفاده می شود و تا چه اندازه امکان کثیف شدن موکت وجود دارد. برای مثال اگر قرار باشد از موکت در اتاق کودکان استفاده کرد باید انتظار داشت که موکت با سرعت بیشتری کثیف شود و در تعداد دفعات بیشتری نیازد به شست و شو داشته باشد.

برای این مکان ها بهتر است از موکت هایی با الیاف طبیعی یا موکت های ضد لک استفاده کرد. همچنین باید توجه کرد که آیا می توان در صورت کثیف شدن موکت مورد نظراقدام به شستن آن به صورت شخصی کرد و با لازم است حتما با شرکت تهیه کننده ی موکت صحبت کرد تا آن ها با خدمات ویژه ای اقدام به شستن موکت بکنند.
 
چگونه موکت مناسب منزل را انتخاب کنیم؟

توجه به فضای مورد نیاز

لازم است که قبل از اقدام به خرید و سفارش موکت، ابعاد فضایی را که در آن از موکت استفاده خواهید کرد را اندازه گیری نمایید. دانستن ابعاد مورد نیاز به شما کمک می کند که راحت تر بودجه ی خود را مدیریت کنید. از طرفی برای محاسبه ی قیمت چسب به کار رفته هنگام نصب و محاسبه ی دستمزد نیز باید ابعاد اتاق یا اتاق های مورد نظر را بدانید تا به شما کمک کند که به همان نسبت هزینه ی مورد نیاز را بررسی کنید.

کلام آخر

خریدن موکت شاید در ابتدا کار ساده ای به نظر برسد ولی با توجه به تنوع بالای موکت های موجود در بازار و افزایش کاربری های موکت ها، این کار چندان ساده و بی دردسر نخواهد بود. بنابراین مراجعه به راهنمای خرید موکت در گامان تزئین جاوید و استفاده از نکات درج شده در این راهنما کمک بزرگی به انتخاب صحیح و به صرفه ی موکت  خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها