مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان گفت: تمام بخش‌های این بیمارستان درحال تکمیل شدن است و اگر وضع به همین منوال پیش برود، دیگر جایی برای بستری شدن بیماران نمی‌ماند و تجهیزات کرونایی نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۳۳۱۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمید کیانی‌فتوت با بیان اینکه چند بخش تخصصی در بیمارستان بعثت‌ همدان وجود دارد، گفت: بیمارانی که دچار سانحه و تصادف می‌شوند، شکستگی پیدا می‌کنند، برای موارد گوش، حلق و بینی، مغز و اعصاب و غیره، به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به سانتر کرونا ی اطفال بودن بیمارستان بعثت همدان، عنوان کرد: در این بخش پذیرای دو گروه بیماران زمینه‌ای و اطفال و بیمارانی که در موج‌های مختلف به این بیماری مبتلا می‌شوند، هستیم.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان ضمن بیان آنکه در چند روز گذشته تعداد مبتلایان به بیماری افزایش یافته است، ابراز کرد: با وجود آنکه تعداد بخش‌های بیماران کرونایی در این بیمارستان افزایش یافته است، اما درحال حاضر تمام این بخش‌ها مملو از بیمار بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد، قادر به پاسخگویی نیاز‌های همشهریان نخواهیم بود.

مهندس کیانی‌فتوت ضمن اشاره به عادی‌انگاری که توسط مردم در جامعه رخ داده است، تصریح کرد: در این شرایط برگزاری جشن‌ها، مراسم‌های عروسی و عزا، اصلاً پذیرفته و عقلانی نیست.

وی با اشاره به بیماری کرونا دلتا، مطرح کرد: از آنجایی که نشانه‌های این بیماری همانند سرماخوردگی است و بیشتر کودکان را درگیر می‌کند، اکثراً افراد دیرتر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این امر باعث می‌شود که آمار مبتلایان با علائم شدید کرونایی افزایش یابد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان ضمن بیان آنکه شرایط اوج شیوع پنجم بسیار بدتر و بحرانی‌تر از اوج‌های قبلی است، تصریح کرد: اوج شیوع پنجم کرونا به‌لحاظ تعداد مبتلایان و سرایت‌پذیری قابل قیاس با موج‌های قبلی نیست.

کیانی‌فتوت ضمن بیان آنکه رعایت پروتکل‌های کرونا در جامعه بسیار کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: کادر درمان با تمام ظرفیت خود به مبارزه با این بیماری می‌پردازند، اما عملکرد کادر درمان به‌تنهایی نمی‌تواند این بیماری را ریشه‌کن کند.

وی ضمن بیان آنکه مشخص نیست در چه دوره‌ای از اوج شیوع پنجم قرار داریم و چه زمانی قرار است که این موج را سپری کنیم، مطرح کرد: حتی اگر درحال حاضر صددرصد افراد جامعه پروتکل‌هایی کرونایی را رعایت کنند، بازهم دو هفته دیگر شاهد نتیجه رعایت پروتکل‌ها خواهیم بود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان ضمن بیان آنکه در این بیمارستان پنج بخش با ۱۰۶ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، ابراز کرد: درحال حاضر درصدد آن هستیم که درمانگاه سراپایی کرونایی را هم ایجاد کنیم تا برای بستری بیماران دچار مشکل نشویم.

مهندس کیانی‌فتوت ضمن بیان آنکه کرونا باعث زیان مادی و جسمی افراد می‌شود، گفت: علاوه‌بر هزینه‌های درمانی که بیماران کرونایی متحمل می‌شوند، برخی از افراد به‌دلیل موقعیت شغلی و درآمد هم متحمل ضرر خواهند شد.

وی با بیان آنکه تزریق واکسن به‌تنهایی نمی‌تواند باعث شود که فرد نسبت به این بیماری واکسینه شود، افزود: همان‌طور که می‌دانید روند واکسیناسیون به‌تازگی در کشور سرعت گرفته است و نتایج این امر چندین هفته آینده مشخص خواهد شد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت ضمن بیان آنکه که کادر هم خسته شده است، خاطرنشان کرد: این افراد در طول مدت بیماری اصلاً مرخصی نداشتند و بی‌وقفه کار کردند و تعدادی از این افراد خانواده‌های خود را به‌دلیل بیماری کرونا از دست دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها تا آخر عمر خود این عذاب وجدان را خواهند داشت که دلیل ابتلای عضو خانواده‌شان به کرونا و مرگ آن‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها