زینب کبری(س)، پرچمدار رسانه اهل بیت(ع)
چند روایت از فعالیت‌های تبلیغی عقیله بنی‌هاشم(س) در گفت‌وگو با رییس مجمع تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی‌

زینب کبری(س)، پرچمدار رسانه اهل بیت(ع)

ایام محرم فرصتی است برای رسیدن به سبک زندگی بهتر

سیدالشهدا (ع) آموزگار کرامت است

ساز و کار دستگاه امام حسین (ع) به سبک زندگی ما مربوط می‌شود. یعنی امام حسین (ع) که قیام عاشورا را شکل دادند، بنایشان بر این بود که سبک زندگی انسان‌ها را تغییر دهند. مهم‌ترین عنصر موفقیت انسان‌ها، سبک زندگی‌شان است که انسان بر چه مداری و چه اصول رفتاری و اخلاقی زندگی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۸۹

سبک زندگی اباعبدا... حسین «ع» سبکی است که تمام انسان‌ها برای هدایت حقیقی و وصول به‌حق می‌توانند از آن بهره ببرند.

اگر کسی دست به سبک زندگی امام حسین (ع) داشته باشد در دنیا، برزخ و قیامت نجات پیدا می‌کند. خوشا به حال کسانی که سبک زندگی امام حسین (ع) را در سیره عملی و رفتاری خودشان پیاده می‌کنند.

در حلول محرم هستیم. امیدوارم امسال محرم از سیره رفتاری امام حسین (ع) برخوردار شویم. یکی از رفتارهایی که سید الشهدا (ع)  در کربلای معلی و قبل آن در مدینه و در بین راه و حتی در روز عاشورا و در وقت وداع به آن پایبند بودند تکریم خانواده بود.

حضرت همسرانشان را تکریم می‌کردند، دخترانشان را تکریم می‌کردند، پسرانشان را تکریم می‌کردند. این که ما در خانواده کرامت انسانی را حفظ کنیم، عزت انسانی را حفظ کنیم بسیار مهم است.

این که می‌بینیم برخی خانواده‌ها در گفتار و حرکات خودشان همدیگر را می‌شکنند و شخصیت یکدیگر را خرد می‌کنند این خلاف سیره اباعبدا... حسین (ع) است.در سیره رفتاری امام حسین (ع) می‌بینیم، وقتی عقیله بنی‌هاشم (س)  به امام حسین (ع) ناراحتی خود را ابراز می‌دارند و می‌گویند شما فردا کشته می‌شوید و ما چه کنیم؟ چه بلایی به سر ما می‌آید؟ امام حسین (ع) ، حضرت زینب کبری (س) را تکریم می‌کنند و می‌فرمایند: خواهرم زینب! مراقب باش که شیطان صبر تو را نبرد.

دهه محرم سیدالشهداء (ع) دهه کرامت است. دهه عزت است. اولین رفتار عملی ایشان، کرامت بخشیدن به همه افراد است. در سیره رفتاری ایشان، کرامت بخشیدن به گدا هم وجود دارد. روایت داریم شخصی وارد محضر ایشان شد به آقا امام حسین (ع) سلام داد و شروع کرد به خواندن شعری. امام حسین (ع)  او را تکریم و شروع کرد صله دادن به او. روایت داریم که چهار هزار دینار یا درهم به او پاداش دادند و بعد متوجه شدند او گریه می‌کند.

امام فرمودند: کم است اما خدا برکت می‌دهد چرا گریه می‌کنی؟ آن فرد گفت: آقا شما مرا تکریم کرده و کرامت بخشیدید اما حتی به صورت من هم نگاه نکردید و از کنار در به من لطف کردید.گریه می‌کنم برای دستی چنین با کرامت که قرار است زیر خاک قرار برود.

قرآن در آیه 70 سوره اسراء، می‌فرماید: لَقَدْ کرَّمْنَا بَنِی آدَمَ یعنی ما انسان را گرامی داشتیم. امام‌ حسین (ع) درس کرامت را به جامعه بشری هدیه داد که هر کسی می‌خواهد سرش بلند باشد در همه اطراف و اکناف، موظف است به کرامت نسبت به خودش و کرامت درباره دیگران.

حجت‌الاسلام سید جلال موسویان - خطیب و واعظ / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها