علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس در نامه‌ای با اشاره به انتخاب وی به عنوان شهردار تهران به مردم شهر قم نوشت: از مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فضلا، طلاب و مردم شریف، از صمیم قلب، پوزش می‌طلبم و با احترام فراوان به دیدگاه این عزیزان، امید دارم از این‌جانب، دلگیر نباشند.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در این نامه که در کانال تلگرامی علیرضا زاکانی منتشر شده خطاب به مردم استان قم، آمده است: در آغاز، به روح پاک شهدای اسلام، انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و نیز ارواح طیبه علما و مراجع عظام، «قدس سرهم»، به‌خصوص معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» درود می‌فرستم و دستان شما مردم مومن، انقلابی، عزیز و دوست‌داشتنی قم به‌خصوص مراجع عظام تقلید «دام‌ظلهم»، علمای اعلام «دامت برکاتهم»، اساتید، طلاب و دانشجویان، به‌ویژه عزیزان انقلابی‌ام را می‌بوسم.

در این نامه افزوده شده است: قم مقدس، در طول تاریخ به‌خصوص تاریخ پرفروغ اسلام و تشیع، خاستگاه دین، علم، اخلاق، معنویت و تحول بوده که تبلور آن در عصر انقلاب، جلوه نموده است و لذا رهبر عزیزتر از جانم، این شهر مقدس را «مادر انقلاب» معرفی فرمودند؛ اکنون نیز به برکت وجود مردمان این سرزمین مقدس است که «تعلیم و تربیت»، «جهد و اجتهاد» در علوم اسلامی و انسانی و نیز ترویج مکتب اهل‌بیت (س) در عالم، فراگیر شده است.

زاکانی تاکید کرده است: خدمتگزاری به این شهر و مردم نجیب آن، توفیقی است الهی که خدای بزرگ به‌واسطه انتخاب شما مردم، در آغاز مجلس یازدهم نصیب این کمترین نموده است.

وی ادامه داده است: اکنون که اوضاع و احوال کشور و ضرورت جهاد همه‌جانبه، تقدیر و مشیت الهی را بر آن قرار داده است که در سنگری دیگر، خدمتگزار مردم این نظام مقدس باشم، ضمن احترام تمام، به تک‌تک شما مردم عزیز قم، مطالبی را به‌اختصار تقدیم می‌دارم.

در این نامه آمده است: ۱) خود را همواره «فرزند قم» و خادم ناچیز کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) می‌دانم؛ به برکت مکتب اهل‌بیت (ع) و امامین انقلاب، به قم و معارف علوی نهفته در آن، با تمام وجود، عشق می‌ورزم؛ نگاه کلان این‌جانب به قم و مسایل آن فراموش نخواهد شد و هر کجا که باشم نوکری مردم قم، افتخار این‌جانب خواهد بود و در عمل نیز به آن پای بند خواهم بود.

در این نامه اضافه شده است: ۲) این کمترین، «سرباز» نظام مقدس اسلامی هستم؛ تکلیفی که همه دلسوزان و خادمان انقلاب طبق فرامین امامین انقلاب، خود را موظف به انجام آ ن می‌دانند، محل خدمت سربازی را تعیین می‌کند؛ در تعیین تکلیف نیز گوش به فرمان بزرگان نظام خواهم بود که مصلحت این تشخیص را، مقدم بر سایر مصالح می‌دانم؛ یک روز در سنگر جبهه‌های جنگ، روز دیگر در سنگر علم، پژوهش و نمایندگی مردم و امروز در میدان عمل و اجرا و خادمی پایتخت ام القرای جهان اسلام؛ یادآور می‌شود این‌جانب تلاشی برای رسیدن به مناصب کشور نداشته و نخواهم داشت و اگر برنامه‌ای تحویل مراکز شد، به خواست و مطالبه مسوولان آن مراکز بوده است.

زاکانی بیان کرده است: ۳) مردم عزیز قم: اکنون، در سنگر جدید، بر همان عهد و پیمان قبلی‌ام با شما - که همان وفاداری و دفاع جانانه از اسلام، انقلاب، رهبری عزیزتر از جانم، مکتب اهل‌بیت (ع) و حوزه‌های علمیه بود -، در شعاع دیگر، خواهم ماند؛ اطمینان دارم از این‌که منتخب شما مردم انقلابی، در عرصه ملی، خدمتگزار ملت است، شما را نگران نخواهد نمود، چرا که خادم شما با مصلحتی که برای کار در میدان تشخیص داده‌اند، به انجام وظیفه اهتمام خواهد ورزید.

وی افزوده است: ۴) با تمام وجودم معتقدم «قم مادر انقلاب است»؛ از این جهت اکنون‌که فضای خدمت خالصانه در کشور فراهم شده است، لذا با هدایت صحیح و کمک‌های دولت تازه نفس مردمی و مجلس انقلابی، این مسیر را ادامه خواهیم داد و مظلومیت قم و توسعه‌نیافتگی آن را در سطح وسیع‌تر، پیگیری خواهم نمود؛ تجربیات کلان‌شهر ام‌القری جهان اسلام را در اختیار قم عزیز قرار خواهیم داد؛ چرا که تقویت قم، تقویت مکتب اهل‌بیت «ع» و تقویت دین و انقلاب است.

وی اضافه کرده است: ۵) مردم وفادار قم: در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، این‌جانب با پشتیبانی شما، امر مطالبه گری و مبارزه با فساد -که دغدغه همیشگی این‌جانب می‌باشد - را فریاد زدم؛ حمایت‌های شما مردم عزیز بوده است که دیگر عرصه‌های خدمت برای این‌جانب فراهم شده است؛ اکنون‌که برای این سرباز، فرصت حضور در «میدان» فراهم آمده است، رجاء واثق دارم که نخبگان عزیز اهل قم و مردم عزیز، این‌جانب را برای خدمت در گستره‌ای دیگر که به یقین عواید آن شامل کشور و از جمله شهر مقدس قم خواهد بود، تشویق خواهند نمود.

زاکانی ادامه داده است: ۶) دفتر این‌جانب، برای استمرار نوکری شما مردم عزیز قم و پیگیری امور مرتبط با استان، به‌صورت فعال دائر خواهد بود و با عنایت به عضویت شهردار تهران در هیات دولت، موضوعات قم را با اولویت ویژه دنبال خواهم نمود.

این نامه ادامه یافته است: ۷) با توجه به تاکیدات «امام جامعه» نسبت به تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های مومن، شجاع و فداکار نسبت به ارائه الگویی کامل از «جامعه نمونه اسلامی» که در آن پیشرفت‌های مادی و علمی به همراه معنویت و اخلاق در سطح عالی تبلور پیدا کند، لذا شهرداری تهران در این حرکت سترگ، از پشتوانه ارزشمند حوزه مقدسه علمیه قم، برای ارائه چنین الگویی به‌طور مستمر، بهره‌مند خواهد شد.

وی تاکید کرده است: در پایان باید یادآور شوم که برخی از علمای بزرگوار و نخبگان عزیز و اهالی شریف قم مایل بودند این کمترین، در سنگر نمایندگی مجلس، وظیفه‌ام را استمرار می‌بخشیدم که از آنان به‌خصوص از مراجع عظام تقلید «حفظهم الله»، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم «ایدهم الله»، فضلا، طلاب عزیز و مردم شریف، از صمیم قلب، پوزش می‌طلبم و با احترام فراوان به دیدگاه این عزیزان، امید دارم از این‌جانب، دلگیر نباشند و عذر این سرباز را به دلیل مصلحت و خدمت بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بپذیرند که «والعذر، عند کرام الناس، مقبول». به امید تحقق حق و عدالت در سایه وجود، ولی امر مسلمین «دام‌ظله العالی» با ظهور، ولی الله الاعظم حضرت حجه ابن الحسن العسکری «ارواحنا فداه».

روز گذشته اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای به عنوان نوزدهمین شهردار پایتخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزیدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها