بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی از سه هزار نفر بیشتر شد

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حمعیت بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از سه هزار نفر فراتر رفته است.
کد خبر: ۱۳۳۱۰۲۲

دکتر علی اصغر انجیدنی وضعیت حوزه سلامت را در خراسان رضوی "بحرانی" توصیف و بیان کرد: هم‌اینک روزانه ۷۰۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستانهای این استان بستری می‌شوند. 
وی افزود: بهترین راهکار برای کاهش تعداد بیماران کرونایی و جلوگیری از انتقال این ویروس در شرایط جاری "رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه" است.

این پزشک مسوول در کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حضور شهروندان در نوع تجمع و دورهمی حتی بطور محدود، می‌تواند زمینه انتقال سویه دلتای ویروس کرونا را ایجاد کند. 

وی گفت: هم‌اینک بیشترین شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی فامیل بوده و به صورت خانوادگی در بیمارستانها بستری هستند. 
دکتر انجیدنی همچنین به فرارسیدن ماه محرم و آیینهای جمعی این مناسبت مذهبی اشاره و بیان کرد: عزاداران حسینی در صورت تمایل به شرکت در آیینهای محرم می‌بایست ضمن رعایت کامل دستورات بهداشتی پیشگیرانه حتما و الزاما ماسک طبی به صورت زده و مراسم سوگواری را در فضای باز انجام دهند. 

وی به سرعت زیاد انتقال و واگیری بسیار شدید سویه دلتای ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: بیشتر بیماران کنونی بستری و سرپایی در خراسان رضوی به همین سویه جهش‌یافته  از ویروس کرنا مبتلا هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بار دیگر تاکید کرد: پرهیز از حضور در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، ماندن در خانه، حفظ فاصله  فیثزیک در اجتماع و استفاده مستمر از ماسک بهداشتی صورت فعلا مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا است. 
وی افزود: عملیات واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در خراسان رضوی جریان دارد ولی شهروندانی هم که واکسن زده‌اند ایمنی صددرصدی در برابر این ویروس ندارند. 

دکتر انجیدنی گفت: حتی افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند در معرض احتمال ابتلاء مجدد به بیماری کویید ۱۹ر قرا داشته و یا بدون علائم بیماری می‌توانند ناقل ویروس باشند.

روند فزاینده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. 
"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی، سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی بر خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد. 
۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها