آغاز طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در استان یزد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت : طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۵۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ازیزد ، محمدحمید فخرالدین با اشاره به اینکه طرح مذکور از هفته گذشته در سطح استان با مراجعه ماموران به واحدهای صنعتی آغاز شده، بر ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سوی واحدها تاکید کرد وخواستار همکاری متولیان این واحدهای صنعتی با ماموران آمارگیر سازمان شد.  

وی افزود: هدف از اجرای این طرح سالانه، شناخت ساختار صنعتی استان است و با اجرای موفق طرح، اطلاعات مناسب و مورد نیاز برای برنامه ریزی های توسعه صنعتی و اتخاذ سیاست های اقتصادی فراهم می شود.

فخرالدین تصریح کرد: اطلاعات طرح مذکور بر اساس استانداردهای سازمان ملل و کد طبقه بندی فعالیت اقتصادی ISIC جمع آوری می شود.

وی افزود: شیوه انجام این طرح آماری برای کارگاه های صنعتی دارای 50 نفر کارکن و بیشتر به صورت سرشماری و برای کارگاه های صنعتی دارای 10 نفر کارکن تا 49 نفر بصورت نمونه گیری خواهد بود.

نماینده مرکز آمار در استان، تعداد کارکنان، ارزش مواد اولیه، ارزش تولیدات، ارزش سرمایه گذاری، ارزش نهاده صنعتی، ارزش ستانده صنعتی، ارزش افزوده، زمینه فعالیت کارگاه و... را از جمله شاخص های مندرج در پرسشنامه ماموران عنوان نمود.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران، استان یزد در رتبه یازدهم تعداد کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در کشور قرار دارد و بیشترین کارگاه ها به ترتیب در استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز و فارس قرار دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها