کتابخانه دار شدن روستا‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در زنجان
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

کتابخانه دار شدن روستا‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در زنجان

در پایان سومین جشنواره:

معرفی برگزیدگان جایزه کتاب اشراق

سومین جایزه کتاب سال اشراق برگزیدگان خود را شناخت.
سومین جایزه کتاب سال اشراق برگزیدگان خود را شناخت.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۴۳

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، سومین جشنواره جایزه کتاب اشراق انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در محل سالن کارخانه کبریت زنجان برگزار و برگزیدگان این برنامه فرهنگی معرفی شدند.

در این مراسم، لوح سپاس به کتاب «سنگ‌نوشته‌های دوره اسلامی استان زنجان»، اثر خانم پرستو قاسمی اندرود اهدا شد.

در این کتاب ۵۶ سنگ نوشته تاریخی دوره اسلامی استان زنجان شامل سنگ فرمان، سنگ وقف، سنگ یادبود، سنگ محراب، سنگ قبور و سنگ آب معرفی و بازخوانی شده‌اند.

همچنین کتاب «راز زندگی بقا» به قلم آقای مسعود بابازاده نیز از این جشنواره لوح سپاس دریافت کرد.

این کتاب حاوی زندگی نامه شهید «بقا ثمین تاب» است. زندگی بقا از لحظه تولد تا لحظه شهادت رازهایی در دل داشته است شاید جز خداوند هیچ کس نمی داند پدر و مادر بقا، چه کسانی بودند و چرا در اولین روز تولدش او را در کوچه رها کردند و رفتند.

داوران جشنواره، سومین لوح سپاس را به کتاب «قصه‌های حاج بابا»  -که دربردارنده دو ضرب‌المثل «ایش قالسا، اوستونه قار یاغار...» و «الله بیر قاپینی باغلاسا، آیری قاپی آچار، در قالب داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان تصویرسازی شده است- اهدا کردند.

 نویسندگی این ضرب‌المثل‌ها بر عهده آقای «وریا نیک منش» بوده و خانم «مریم هاشم‌نژاد» نیز تصویرسازی داستان را برعهده داشته است.

کتاب برگزیده سومین جشنواره کتاب اشراق در حوزه تاریخ استان نیز «تاریخ سجاس از آغاز تا دوران معاصر» نوشته شهرام رفیعی، نویسنده و شاعر اهل شهرستان خدابنده بود که در این کتاب با بهره‌مندی از منابع کتابخانه‌ای و مستندات و یافته‌های تاریخی و همچنین با استناد به نقل قول‌های مورخان و نویسندگان به معرفی گستره و پیشنیه تاریخی فرهنگی شهر سجاس از آغاز تا دوره قاجاریه و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و مشاهیر این شهر پرداخته شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها