مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی خبر داد

راه اندازی ۷۲۹ پایگاه انتخاب رشته کنکور در کشور

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای تاریخ ثبت نام پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای تاریخ ثبت نام در رشته‌های پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۰ صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی یا کل دیپلم) صورت می‌گیرد، می‌رساند ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در این رشته‌ها از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ آغاز و در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود. متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

یادآوری مهم: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها صرفا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند. این متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که قبلا در آن ثبت نام کرده‌اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (تمامی گروه‌های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند. لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کند و مجددا در پذیرش رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) او باطل خواهد شد.

تکالیف، مدارک لازم و مراحل ثبت‌ نام اینترنتی:

متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باید اقدام‌های زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

۳- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

۴- ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در زمان مقرر (۱۴۰۰/۰۵/۱۴ لغایت ۱۴۰۰/۰۵/۲۰).

شرایط ثبت نام:

۱- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، یا دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی وحرفه‌ای برای متقاضیان الزامی است.

۲-متقاضیان دیپلم فنی وحرفه‌ای و یا کار دانش نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عینا دربند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

نکته مهم: دارندگان دیپلم فنی وحرفه‌ای وکاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و قبول شدن، قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

۳- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند. متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌گردد.

یادآوری: هرگونه تغییری برای موضوع پذیرش این مرحله از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها