سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تحلیف آیت‌ الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و اعلام کرد که دولت مبتوعش بر این باور است که تحت هدایت رئیس‌ج مهور رئیسی، ایران به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه توسعه اجتماعی-اقتصادی دست خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، «هوآ چونیانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش بر این باور است که ایران تحت هدایت رئیس‌ جمهور جدید خود دستاوردهای بسیار بزرگتری در زمینه توسعه اجتماعی - اقتصادی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص آغاز دوران ریاست جمهوری آیت‌ الله رئیسی در ایران و تأثیر آن بر روابط تهران-پکن اظهار داشت: «طرف چینی تحلیف رئیس‌ جمهور ابراهیم رئیسی را تبریک می‌گوید. مدت نه چندان زیادی قبل از این، رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ پیام تبریکی به رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی به مناسبت انتخاب شدن وی [به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران] ارسال کرد. ما بر این باوریم که تحت هدایت رئیس‌ جمهور ابراهیم رئیسی، ایران به پیشرفت‌های بسیار بزرگتری در زمینه توسعه اجتماعی-اقتصادی دست خواهد یافت.»

وی ادامه داد: «چین و ایران شرکای راهبردی جامع هستند. چین اهمیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه روابط دوجانبه [با ایران] قائل است و آمادگی دارد که با همکاری ایران، از پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک دو کشور برای ارتقای روابط به سطحی جدید بهره گیرد.»

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها