برای شرکت در تحلیف رئیس جمهور

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد ایران شد

رئیسی در دیدار رئیس جمهور افغانستان:

امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود

رییس جمهور کشورمان در دیدار رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر این‌که «امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود»، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار بگیرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار "اشرف غنی" با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان دارای روابط ریشه ای، اعتقادی و تمدنی هستند، گفت: ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است و از هیچ کمکی برای تحقق این هدف کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

وی ریشه اصلی ناامنی و تنش در افغانستان را توطئه‌های بیگانگان دانست و تصریح کرد: بی تردید با کاهش حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان هم، تحریکات و فتنه افکنی‌های آنان به روش‌های مختلف ادامه خواهد یافت، زیرا منافع و حیات آنان در وجود ناامنی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری دولت ایران با دولت قانونی افغانستان در روند صلح و ثبات در این کشور، گفت: امنیت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها تامین شود و ایران آمادگی دارد در این زمینه، مساعدت و همکاری داشته باشد تا صلح پایدار و عادلانه برقرار شود و مردم افغانستان از رنج و مشقت رهایی یابند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی و ابراز امیدواری از شروع فصل جدیدی در مناسبات و روابط تهران – کابل اظهارداشت: افغانستان تمایل دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه تهران از ظرفیت‌های کلیدی و تاثیرگذاری در ایجاد امنیت منطقه‌ای برخوردار است، گفت: ایران نقش و جایگاه برجسته‌ای در ثبات و امنیت منطقه دارد و خواهان استفاده از ظرفیت‌های ایران برای اقدامات و همکاری مشترک، در مسیر استقرار امنیت پایدار در افغانستان هستیم.

اشرف غنی همچنین از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها