همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان صورت گرفت؛

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری آغاز شد

ثبت‌نام اینترنتی هفتمین دوره تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از ۱۴ تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی sabasrm.ir انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و به منظور تکریم بازنشستگان کشوری هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای ۱۵۰۰ فقره از ۱۴مردادماه امسال (پنجشنبه) همزمان ۲۵ذی‌الحجه با روز خانواده و تکریم بازنشستگان آغاز شد.

ثبت نام این تسهیلات به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir در بازه زمانی دو هفته انجام خواهد شد.

این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ساله) است و پیش بینی می‌شود، امکان پرداخت وام به واجدین شرایط حداکثر تاپایان شهریورماه سال جاری فراهم شود.

«حداقل حقوق خالص دریافتی یک میلیون تومانی در تیرماه سال جاری»، «تاریخ عقدنامه در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰مردادماه ۱۴۰۰»، «امکان ثبت نام فقط برای ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر»، «درنظر گرفتن یک فقره تسهیلات در صورت مشمولیت پدر و مادر فرزندان در صندوق برای بررسی واجدین شرایط» از جمله شرایط و وضوابط ثبت نام این نوع تسهیلات است.

بازنشستگان و موظفینی که در دوره‌های گذشته نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام و وام دریافت کرده‌اند، امکان ثبت نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. ضمن اینکه متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کرده و مشمول تسهیلات نشدند، می‌توانند در صورت نیاز صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک قبلی خود اقدام کنند.

براساس این گزارش، تمامی تسهیلات مورد نظر مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود که هزینه آن برعهده متقاضی است. پس از پایان زمان ثبت نام، درخواست‌های ثبت شده در سامانه، براساس میزان حداقل حقوق خالص دریافتی، تعداد تسهیلات استفاده شده تاکنون و… اولویت بندی شده و پس از راستی آزمایی مدارک، به ۱۵۰۰ نفر از واجدین شرایط براساس سقف اعتباری و تعداد مورد نظر بانک عامل، تسهیلات پرداخت می‌شود؛ بنابراین ثبت نام در این دوره و سایر دوره ها، هیچ حقی برای پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان برای عزیزان بازنشسته ایجاد نخواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها