رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا توضیح داد

چگونه می‌توان از تعطیلی ۲ هفته‌ای در تهران نتیجه گرفت؟

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا به تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی در تهران اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم دو هفته تعطیلی اجرا کنیم و از آن نتیجه مطلوب بگیریم، باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست روز چهارشنبه در یادداشتی آورده است: پایش و نظارت دقیق بر سفرها و خروج از منزل از جمله اقداماتی است که باید به صورت کامل، بدون اغماض و با اعمال جریمه سنگین اجرا شود.

پوشش واکسیناسیون گروه‌های پرخطر به منظور کاهش بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا به صورت فعال طی این دو هفته به ۱۰۰ درصد نزدیک شود.

خروج از منزل بدون نظارت و همراهی نیروهای انتظامی، نظامی و بسیج ممنوع بوده و این کار با توزیع کوپن خروج هفته ای (حداکثر سه چهار ساعت) صورت گیرد و برای خروج از خانه، جریمه سنگین اعمال شود.

افراد واکسن نزده به هیچ وجه حق خروج از منزل را نداشته باشند مگر برای دریافت خدمات درمانی با هماهنگی اورژانس؛ البته رسانه ها و فضای مجازی برای حضور و ماندن مردم در منزل نقش ضروری دارند.

اجرای دقیق این اقدامات سخت بوده و شاید نیاز به حضور ارتش برای این کار باشد. در غیر اینصورت تعطیلی دو هفته که هیچ دو سال هم تعطیلی اعلام کنیم و شدت عمل در اجرا نباشد موفق به مهار اپیدمی نخواهیم شد.

هیچ قانون و مقرراتی بدون آن که ضمانت اجرایی داشته و توسط سایر بخش های دولت حمایت نشود، موثر نخواهد بود. تجربه چند ماه گذشته در مدیریت اپیدمی نشان داده که پیشگیری مهمترین ابزار بشر امروز برای مقابله بر اپیدمی کووید ۱۹ است و در هیچ کشوری وزارت بهداشت و حوزه سلامت به تنهایی و بدون مشارکت کامل سایر سازمان‌ها و مردم نمی تواند به موفقیت قابل توجهی برسد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها