ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک توکیو برای دومین بار طلایی شد و کسب نشان خوش رنگ محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و نقره علی داودی وزنه برداری دسته فوق سنگین، کشورمان را از جایگاه چهل و نهم به بیست و هفتم ارتقا داد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، نمایندگان ایران در سیزدهمین رور بازی‌ ها در دو رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین طلای خود توسط محمدرضا گرایی شد و علی داودی وزنه بردار دسته فوق سنگین هم نخستین نقره و چهارمین مدال کاروان را ضرب کرد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری دو مدال طلا و یک برنز و یک نقره کسب کرده است.

در این روز چین با ٧٠ مدال (٣٢طلا، ٢٢نقره و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم بخشید و آمریکا با ٧٩مدال (٢٥طلا، ٣١ نقره و ٢٣ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و و میزبان با ٤٠ نشان (٢١، هفت نقره و ١٢برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٣ مدال ۱۴ طلا، ٢١ نقره و ١٨ برنز و یک پله سقوط در جایگاه ششم ایستاد و انگلیس با ٤٨ نشان ١٥ طلا،١٨ نقره و ١٥ برنز خود را به چهارمی جدول توزیع مدال ها رساند.

در المپیک توکیو هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٤ مدال (۱۸طلا، ٩ نقره و هفت برنز) و آمریکا با ٥١ مدال (با ١٤طلا، ٢١نقره و ١٦برنز) در جایگاه اول و دوم قرار دارند و ژاپن با ٢٠ مدال (با ١١طلا، ٢ نقره و ٧ برنز) و یک پله صعود به جایگاه سوم برگشت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ٣٠ مدال ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است که در این روز مردان مدالی کسب نکردند.

آمریکا با ٢٣ مدال (۱۱طلا، هفت نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد و ژاپن با کسب ١٧ نشان ٩ طلا، چهار نقره و چهار برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ - (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها