برخی منابع خبری از وقوع یک حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، برخی منابع خبری عصر سه شنبه از بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر داده‌اند.

سازمان عملیات‌ های تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است.

این سازمان با بیان اینکه حادثه مذکور «دزدی دریایی نیست» از کشتی‌ های در حال تردد در آن منطقه خواسته احتیاط حداکثری به خرج دهند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که رژیم صهیونیستی و مقام‌ های کشورهای غربی ایران را به دست داشتن در حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کره‌اند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

بلینکن مدعی شد که ایران طی ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه کشتی‌رانی انجام داده. وی مدعی شد: «ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

او گفت: «در گذشته، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات از سوی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علیه کشتیرانی‌ بوده‌ایم، بنابراین مطمئن نیستم این اقدام خاص، رفتار جدیدی باشد.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به تهدید آزادی دریانوردی، تجارت و ملوان‌های بی‌گناه گفت: «اما آنچه این اتفاق می‌گوید این است که ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد. آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «با انگلیس، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در هماهنگی و تماس نزدیک هستیم و یک پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.»

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در توییتر ادعاهای رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی علیه ایران را رد کرد و به آنها هشدار داد.

خطیب‌زاده نوشت: «ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌ شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.»

لازم به ذکر است خطیب‌زاده پیش از این نیز به این بیانیه‌ها واکنش نشان داده بود و نسبت به هرگونه ماجراجویی احتمالی هشدار داده بود.

علاوه بر این، در پی اتهام زنی بی پایه وزیر خارجه انگلیس به ایران، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض ایران در این باره به وی ابلاغ شد.

صبح جمعه گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

اتهامات کشورهای غربی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ ای را فراهم کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها