رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۶ متهمی خبر داد که از باربری‌ها سرقت می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۵۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با  فارس از انهدام باند سارقان باربری های جنوب تهران خبر داد.

سردار لطفی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: شانزدهم تیرماه امسال صاحب یک باربری در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری اش خبر داد؛بعد از مراجعه مأموران به محل، مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود در تحقیقات گفت که ساعت ۳ نیمه شب که چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمده و با ورود به محل باربری دست و پای وی را بسته و سپس به سراغ وسایل داخل باربری رفته و چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از 10 میلیارد ریال را بار نیسان کرده و به سرقت بردند.

نگهبان گفت: بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در حین تحقیقات پلیسی با شکایت های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده اند.

سردار لطفی افزود: در ادامه تحقیقات هویت متهمان که تعدادی از آنها سابقه سرقت از اماکن را داشتند شناسایی و در ۶ عملیات جداگانه ۶ متهم این پرونده بازداشت شدند.

وی گفت: متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده اظهار داشتند که ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. با گشت زنی در محله های شوش و اطراف آن، باربری هایی که فاقد دوربین های مداربسته بودند را شناسایی کرده و سرقت های شبانه را انجام می دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه ای در تهران تخلیه می کردیم تا در فرصت مناسب به فروش برسانیم‌.

وی ادامه داد: با اعتراف متهمان به سرقت های سریالی، آنها برای شناسایی سرقت های احتمالی و مالباختگانشان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار لطفی از شهروندان در خواست کرد: شاکیانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها