گازرسانی به نیروگاه‌های برق خراسان رضوی ۲۳ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گازطبیعی در چهار ماهه ابتدای امسال تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۱۲

حسن افتخاری افزود: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسیده است.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی تیرماه و روزهای ابتدایی مردادماه امسال، روزانه بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، مجموع گاز مصرفی استان در مدت چهار ماهه اول امسال را سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل و نقل استان به مصرف رسید.

افتخاری تاکید کرد: کارکنان واحدهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت های بهره برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان باوجود همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا، با مجاهدت، تلاش شبانه روزی و بدون وقفه حتی در ایام قرمز کرونا و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است در کنار تامین پایدار گاز طبیعی بخش های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل و نقل (CNG)، در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه های تولید برق منطقه خراسان نیز اقدام کردند.

وی با اشاره به محدودیت منابع خدادادی گاز و این نکته که گاز امانتی از آیندگان نزد ما است، از مصرف کنندگان عمده و شهروندان درخواست کرد با مدیریت درست مصرف، رعایت الگوها و روش های بهینه سازی گاز طبیعی و انرژی، زمینه خدمت رسانی بهتر و مستمر در بخش های مختلف را فراهم آورند.

هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون مشترک شهری و روستایی زیر پوشش خدمات گازرسانی خراسان رضوی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها