فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی در حوزه پهپادی از توانایی بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده است مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش موثر داشته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم، ولی هم اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته ودر ۳۶۰ درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچکترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران ناپذیر است.

امیر سرتیپ صباحی فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره مندی از بهترین هواپیما‌ها و تجهیزات جرات حتی گوشه چشمی به مرز‌های کشورمان را نداشته باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ادامه داد: امروز ما بزرگترین رزمایش‌ها را با بالاترین سطح فناوری با موفقیت انجام می‌دهیم و در این راستا، با تعامل نخبگان دانشگاهی، پیشرفت‌هایی بسیار چشمگیری داشته ایم.

وی به توانمندی این نیرو در حوزه پهپادی اشاره کرد و گفت: امروزه ما قادر هستیم هر گونه عملیات پهبادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهباد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر صباحی فرد در پایان با اشاره به بومی سازی سامانه‌ های پدافندی گفت: بومی سازی سامانه‌ های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ها را از کشور‌های قدرتمند بگیریم و خود اتکاء شویم.

در ابتدای این مراسم، امیرسرتیپ ولیوندزمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن اشاره به اهمیت نیروی پدافند، به ایستادگی و مقاومت و پایمردی غیور مردان این نیرو در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: غیور مردان نیروی پدافند هوایی علاوه بر زمان جنگ، بایستی در زمان صلح نیز از فضای آسمان کشور مراقبت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها