معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

قاچاق سوخت در سه مرز اصلی کشور متوقف شد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از توقف قاچاق سوخت در مرزهای افغانستان، ارمنستان و کردستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم رونمایی از سامانه «سدف» (سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌ های نفتی) اظهار داشت: اواخر سال 96 متوجه شدیم سامانه تجارت آسان با این حجم از کراوردات شرکت ملی پخش با سایر دستگاه‌ها، اطمینان کافی را به دنبال ندارد چرا که در این سامانه امکان صحت سنجی اطلاعات وجود نداشت و حتی اگر تخلفی صورت می گرفت، پیدا کردن متخلف امکان پذیر نبود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سامانه تجارت آسان جوابگوی عملیات شفاف و بدون مفسده نبود، گفت: از اینرو شروع به طراحی یک سامانه کاملا بومی کردیم که قابلیت صحت سنجی داده‌ها را داشته باشد و سامانه سدف طراحی و پیاده سازی شد که با 50 سامانه دیگر نهادهای کشور در ارتباط و متصل است و تمام اطلاعات وارده از سوی درخواست کننده سوخت یارانه ای در این سامانه با دیگر سامانه ها چک می شود.

وی افزود: با پیاده سازی سامانه سدف و فعالیت مطلوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاق سوخت در مرزهای افغانستان، ارمنستان و کردستان متوقف شده و به صفر رسیده است؛ تنها در خصوص پاکستان نمی توانیم در مورد توقف قاچاق چیزی بگوییم که امیدوارم در مرز پاکستان هم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم قاچاق سوخت را متوقف کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: با ایجاد تجارت قانونی سوخت با تجار کشورهای همسایه از جمله افغانستان توانستیم تمامی تقاضای موجود در این کشور و کردستان عراق و ارمنستان را به سوخت ایران، از طریق تجارت رسمی برطرف کنیم و اینگونه قاچاق سوخت مهار شد.

وی ادامه داد: همچنین با دیتاهایی که سامانه سدف در اختیار ما و دیگر نهادها قرار داد، بسیاری از پرونده‌ های قاچاق سوخت، حتی پرونده‌های سال‌های گذشته پیدا شد و وجوه قابل توجهی به کشور بازگشت.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها