مدیرکل فرودگاههای خراسان‌ رضوی گفت: شمار عملیات پروازی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌ نژاد مشهد از ابتدای امسال تاکنون به میزان ۱۱۸ درصد رشد کرده و نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۳۲۹۷۹۲

محمود امانی افزود: ۱۰ هزار و ۲۳۶ عملیات پروازی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه با جابه‌جایی ۹۵۸ هزار و ۶۸۶ مسافر در فرودگاه مشهد صورت گرفت.

وی ادامه داد: تعداد عملیات پروازی و جابه‌جایی مسافر امسال در فرودگاه مشهد نسبت به مدت مشابه پارسال در بخش عملیات پروازی ۱۱۸ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۸۴ درصد رشد کرده و افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاههای خراسان‌ رضوی گفت: هزار و ۸۲۳ پرواز مسافربری به ۲۷ مسیر داخلی ظرف سه ماه نخست امسال توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی داخلی در فرودگاه مشهد انجام شده است.

امانی افزود: بیشترین این پروازها در مسیر هوایی مشهد - تهران با ۷۵۷ سورتی برای انتقال ۷۳ هزار و ۷۴۱ مسافر صورت گرفت و ظرف این مدت ۱۴۲ پرواز خارجی نیز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در ۱۱ مسیر هوایی خارجی توسط پنج شرکت هواپیمایی داخلی و چهار شرکت هواپیمایی خارجی صورت گرفت.

مدیرکل فرودگاههای خراسان‌ رضوی گفت: بیشترین پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در مسیر مشهد - نجف به تعداد ۳۱ سورتی با مجموع سه هزار و ۶۴۵ نفر مسافر انجام شد. 

امانی افزود: باید توجه داشت که رشد کنونی پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حالی است که به طور کلی عملیات پروازی آن نسبت به سال ۱۳۹۸ یعنی پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا در بخش عملیات پروازی ۲۷ درصد و در بخش جابه‌جایی مسافر ۵۴ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: رعایت موکد پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با توجه به تداوم شیوع بحران همه‌گیر کرونا، از سوی کارکنان آن و همچنین شرکتهای هواپیمایی با دقت و وسواس تمام در حال اعمال است.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند.

این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها