بازی های المپیک توکیو به ایستگاه نهم رسید

آخرین تلاش دوومیدانی برای موفقیت و رقابت تشریفاتی بسکتبال

نمایندگان ایران در نخستین روز از هفته دوم بازی ها در سه رشته به مصاف حریفان می روند که سریعترین دونده ایران و آخرین بازمانده دوومیدانی در ماده ١٠٠ متر مردان با حریفان مصاف می دهد.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، ایران نهمین روز بازی های خود را با بسکتبال از ساعت ١٠ به وقت محلی و ٥:٣٠ به وقت تهران آغاز می کند.

بلندقامتان که در مسابقه نخست خود نیز مقابل جمهوری چک ۸۴ بر ۷۸ شکست خورد، دومین دیدارش را ۱۲۰ بر ۶۶ به آمریکا واگذار کرد و فردا- شنبه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی باید به مصاف فرانسه برود.

در سومین دیدار ایران هر نتیجه ای که حاصل شود، فرانسه با 2 پیروزی مقابل آمریکا و چک صدرنشین و ایران با شکست برابر این 2 تیم، در رتبه چهارم گروه نخست باقی می ماند.

شروع کار تفنگداران در هفته دوم

دومین رقابت ایران در نهمین روز به تیراندازی اختصاص دارد که نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در ماده تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر فردا ساعت ۱۲ به وقت محلی و ۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می شود. در این خط 47 نفر در خط آتش قرار می گیرند.

تیراندازی با شش سهمیه (چهار زن و دو مرد) به المپیک راه یافت که نجمه خدمتی یکی از چهره های مطرح چند سال اخیر تیراندازی زنان و باتجربه ترین فرد به شمار می رود.

او در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نیز نماینده ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر بود که با عنوان ششمی به کار خود پایان داد.

مصاف سومین دونده ایران در ماده 100 متر

حسن تفتیان هم نخستین روز رقابت خود را در ماده ١٠٠ متر آغاز می کند.این رویداد ساعت19:45 دقیقه به وقت محلی و 15:15 دقیقه به وقت تهران آغاز می شود.

امروز و در نخستین روز رقابت های دو و میدانی ۲ ماده برگزار شد که احسان حدادی پرتاپگر دیسک در نهایت با پرتاب ۵۸.۹۸ در رده ۲۶ قرار گرفت.

فرزانه فصیحی دومین دوومیدانی کار ایران که سهمیه یونیورسالیتی در ماده ۱۰۰ رقابت خود را با هشت دونده در مرحله نخست مقدماتی نفر اول شد اما در ادامه نتوانست به نیمه نهایی راه یابد.

اتفاق جالب این ماده برای ایران این است که فصیحی ۵۷ سال بعد از مرحومه سیمین صفامهر دوباره در المپیک توکیو دوید.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا، یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶ مرد) راهی توکیو شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها