رییس شبکه بیماری‌ های ویروسی ایران:

واکسن کرونا علیه تمام سویه‌ های در گردش دنیا موثر است

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: براساس آخرین بیانیه سازمان بهداشت جهانی که چند روز قبل صادر شده، واکسن کرونا علیه تمام سویه‌های در گردش این ویروس در دنیا، به خصوص نوع دلتا (هندی) موثر است.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه در گفتگو با ایرنا سویه شایع در اغلب کشورها را دلتا اعلام کرد و افزود: نوع دلتا در کل دنیا از جمله ایران گسترش پیدا کرده و این نگرانی را به وجود آورده که این سویه در مقابل واکسن، از بین می رود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد واکسن در مقابل این سویه هم موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد پس از دریافت واکسن کرونا، بیمار هم می شوند یا نه؟ گفت: این موضوع امکان دارد و افراد می توانند با زدن واکسن هم به بیماری مبتلا شوند.

جزایری خاطرنشان کرد: این مطلب یک شایعه در فضای مجازی نیست و افراد با زدن واکسن کرونا هم باید مراقب خود باشند، اما این موضوع نباید در آنها ایجاد نگرانی کند.

وی تاکید کرد: اساسا این تصور اشتباه است که واکسن همه چیز برای مقابله با بیماری کرونا است. واکسن قرار نیست از ابتلا به بیماری جلوگیری کند، بلکه واکسن دو اثر دارد که اول جلوگیری از بروز بیماری شدید و دیگری هم جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا است.

جزایری افزود: واکسن کرونا تاکنون در این ۲ مورد موفق بوده است؛‌ به عبارتی با کاهش ابتلا نوع شدید و مرگ و میر را در افراد واکسینه شده مواجه هستیم، اما افراد واکسینه شده می توانند مجددا دچار بیماری شوند و حتی کارشان به بستری هم کشیده شود، اما اگر فاقد بیماری زمینه ای باشند ان شاءالله ترخیص می شوند.

رییس شبکه بیماری‌ های ویروسی ایران اظهار داشت: مردم تصور نکنند با زدن واکسن به بیماری مبتلا نمی شوند و واکسن تنها راه علاج این بیماری نیست.

وی تصریح کرد: مردم در کنار تزریق واکسن همچنان باید توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها را رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها