مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور تا چهار روز آینده

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی در کشور و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ آورده است: از بعد ازظهر امروز (۸ مرداد) در شرق آذربایجان شرقی، شمال زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات استانهای گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و فردا (۹ مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ ‌پیش‌بینی می‌شود.

تداوم فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه (۱۰ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران و دوشنبه (۱۱ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران مورد انتظار است.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. از این رو احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌ های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در ادامه این هشدار از فعالیت سامانه مونسونی همراه با رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داده و آورده است: امروز (۸ مرداد) رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال شرق و غرب و ارتفاعات هرمزگان و جنوب شرق فارس و طی فردا (۹ مرداد) علاوه‌بر مناطق ذکر شده در ارتفاعات و جنوب کرمان رخ خواهد داد.

روز یکشنبه (۱۰ مرداد) تداوم فعالیت این سامانه جوی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و روز دوشنبه (۱۱ مرداد) برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس مورد انتظار است.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است: در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. بنابراین احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها