آتش سوزی در جنگل‌های آنتالیا در سواحل جنوبی ترکیه تاکنون جان ۴ نفر را گرفته و ۱۸۰ نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۶۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، با ادامه آتش‌ سوزی‌ ها در جنگل‌ های جنوبی ترکیه تعداد کشته‌ ها به ۴ نفر رسید و بیش از ۱۸۰ نفر مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌ها در حالی که هزاران آتش نشان با آتش سوزی گسترده در جنگل‌ های آنتالیا در مناطق سواحل جنوبی ترکیه درگیر شدند.تعداد افرادی که بر اثر این آتش سوزی جان خود را از دست دادند به ۴ نفر و ۱۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روز گذشته، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای آتش‌ سوزی در جنگل‌ های جنوبی این کشور را «فاجعه ملی» دانست.

این مقام ارشد ترک همچنین اعلام کرد: دفتر دادستانی ترکیه هم‌اکنون در حال تحقیق بر روی دلایل این آتش‌ سوزی است.

سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز دیروز در پیامی توییتری نوشت: «آتش‌ سوزی در جنگل‌ های ما فاجعه ملی است. تمام بخش‌ های ما اکنون مشغول این مسئله هستند. دادستانی ترکیه در حال حاضر دلایل این آتش‌ سوزی را بررسی می‌کند. به کار خود با پشتکار ادامه خواهیم داد.»

وزیر بلایای طبیعی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش برای نجات سایرین و خاموش کردن آتش همچنان ادامه دارد. درنتیجه آتش‌ سوزی بیش از ۱۰۰ نفر دیگر مجبور به تخلیه منازل خود و بسیاری از مکان‌ها دچار آسیب شدند.

هوای گرم و وزش باد شدید باعث شده تا شعله‌ های آتش در اطراف شهر ماناوگات در ۷۵ کیلومتری (۴۵ مایلی) شرق شهر آنتالیا و روستا‌های اطراف گسترش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها