مدیرعامل توانیر گفت: اگر پنجره‌های تک جداره در یک نهضت بهینه سازی، اصلاح شود معادل ۵ تا ۶ هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، محمد حسن متولی زاده ‏ با اشاره به این که همه وسایل این اقدام در داخل کشور تولید می‌شود افزود: ۴۰ تا ۴۵ هزار مگاوات مصرف برق در تابستان در زمان اوج مصرف مربوط به ساختمان هاست که امیدواریم در شرایط جدید با حمایت مجلس و دولت سیزدهم نهضت بهینه سازی ساختمان‌ ها اجرا و این مورد اصلاح شود.

وی گفت: ۲۵ درصد مصرف انرژی ساختمان تک جداره و بدون عایق به هدر می‌رود که با اصلاح این موارد در دراز مدت در زمستان سوخت کمتری مصرف خواهد شد و در تابستان مصرف برق کاهش خواهد یافت.

متولی زاده همچنین با اشاره به استاندارد نبودن بسیاری از لوازم برقی خانگی نیز گفت: در سال‌های گذشته با حمایت دولت تجربه خوبی داشتیم که با توزیع ۲۰۰ میلیون لامپ کم مصرف یارانه‌ای در مقطع زمانی مشخص حدود ۲ هزار مگاوات مصرف برق در شب کاهش یافت اگر همین مقدار در زمینه لامپ ال‌ای دی و کولرها انجام شود مصرف برق کاهش می‌یابد.

مدیرعامل توانیر گفت: فقط ۴ میلیون کولر گازی قدیمی در کشور وجود دارد که اگر آن‌ها را با کولرهای جدید استاندارد تعویض کنیم مصرف برق حدود ۶ هزار مگاوات کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با این اقدامات تولید در کشور فعال می‌شود و در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، اما چون انرژی در ایران ارزان است مردم انگیزه‌ای برای انجام این کار ندارند که امیدواریم در سیاست‌های جدید در این زمینه طرحی اجرا شود.

متولی زاده درباره مشترکان پرمصرف نیز گفت: حدود ۸۵۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی داریم که بیش از ۲ برابر الگو برق مصرف می‌کنند این تعداد به راحتی می‌توانند مصرف برق خود را با خاموش کردن یک یا دو کولر گازی کاهش دهند.

وی افزود: به مشترکان پرمصرف در مرحله اول اخطار داده می‌شود و بعد از اگر به آن توجه نکنند دستور قطع برق می‌دهیم و باید قیمت برق مصرفی خود را براساس قانون به میزان دو برابر قیمت پرداخت کنند.

مدیرعامل توانیر درباره مشترکان برق غیر خانگی نیز گفت: به مشترکان پرمصرف اداری و سازمان‌ها نیز اخطار داده می‌شود و اگر رعایت نکنند برق آن‌ها قطع خواهد شد چنانکه در چند روز گذشته برق ۲۲۰ ساختمان اداری و تجاری پرمصرف در تهران قطع شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها