جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

تجربیات دفاع مقدس در دوران کرونا از تهدیدات فرصت ساخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج):

میزان ابتلا به کرونا بسیار بالاست، مردم مراقب باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: مردم در مراکز تجمع و پرازدحام حضور پیدا نکنند تا با ادامه واکسیناسیون خیز پنجم هم کنترل شود؛‌.میزان ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالاست و همه باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حسن ابوالقاسمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم راه اندازی مرکز تجمیعی خودرویی واکسیناسیون کرونا در مقابل درب شمالی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: مردم باید دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی را متوقف کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بسیار بااهمیت و حیاتی است، شاید در بیرون از بیمارستان ها، کمتر بتوان وضعیت نامناسب بیماری کرونا را کاملا لمس کرد، اما میزان ابتلا به بیماری در بین آنان بسیار بالاست و همه باید مراقب باشیم.

وی به مردم توصیه کرد که تا آنجایی که امکان دارد در مراکز تجمع و پرازدحام حضور پیدا نکنند تا با ادامه واکسیناسیون خیز پنجم را هم کنترل کرد.

ابوالقاسمی تاکید کرد: کادر درمان نیاز به قدری استراحت دارند تا بتوانند با توان بهتر و بیشتر، خدمات مناسب را به بیماران ارائه دهند.

وی درباره وضعیت فعلی بیمارستان بقیه الله نیز گفت: در این بیمارستان تقریبا اکثر تخت هایی که امکان داشت را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ تخت بیمارستان در اختیار این بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) درخصوص راه اندازی کلینیک سرپایی بیماران کرونایی در این بیمارستان نیز اظهار داشت: اگر این کلینیک ها راه اندازی نمی شد احتمالا بیش از ظرفیت بیمارستان، نیاز به تخت داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عده قابل توجهی از بیماران کرونایی به صورت سرپایی در این مجموعه درمان شدند و با این راهکار مناسب توانستیم با موج بزرگ کرونا روبرو شویم.

مرکز تجمیعی خودرویی واکسیناسیون کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با حضور جمعی از مسوولان دانشگاهی، حوزه بهداشت و محلی در ضلع شمالی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها