وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد

تلفات سنگین طالبان در افغانستان

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان در نشست خبری در کابل اعلام کرد که حداقل ۳۰ شهرستان این کشور از کنترل طالبان آزاد شده اند.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی دولت افغانستان، «اجمل عمر شینواری» سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان در نشست خبری در کابل اعلام کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی در بسیاری از مناطق این کشور به حالت تهاجمی تغییر موضع داده‌اند.

این مقام نظامی و امنیتی در کابل همچنین افزود که به زودی شاهد دستاوردهای نظامیان افغانستان خواهیم بود.

به گفته شینواری، طی مدت اخیر در ۱۵۴ عملیات نظامی، بیش از هزار و ۵۰۰ عضو طالبان کشته و ۸ صد و یک نفر از آن‌ها زخمی شده‌اند و از سوی دیگر باید توجه داشت که مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغانستان نیست بلکه دیگر کشورهای جهان نیز در این ارتباط مسئول هستند.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی افغانستان همچنین اعلام کرد که تا کنون ۳۰ شهرستان افغانستان از کنترل طالبان پس گرفته شده‌اند.

آزادسازی ۳۰ شهرستان افغانستان از سوی نیروهای دولتی در حالی است که همزمان دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶۵۹ غیرنظامی افغانستانی در نتیجه خشونت‌ها و درگیری‌های مختلف جان باخته‌اند و ۳۵۲۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

طبق گزارش مذکور، از مجموع تلفات غیرنظامیان در سال جاری، ۶۲ درصد توسط گروه طالبان، ۲۶ درصد توسط نیروهای دولتی و ۱۲ درصد دیگر نیز در نتیجه سایر درگیری‌ها جان باخته‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد، تلفات غیرنظامیان طی این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است.

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر تلفات غیرنظامیان طی ۶ ماه نخست سال جاری٬ خواستار رعایت مسائل حقوق بشری و ارزش‌های انسانی از طرف‌های درگیر در افغانستان شده است.

این در حالیست که در گزارش سازمان ملل به تلفات گسترده غیرنظامیان این کشور از سوی اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در افغانستان هیچ اشاره‌ای نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها