مجموعه پربیننده گاندو این روز‌ها روی آنتن شبکه سوم سیما؛

دغدغه بازیگر نقش جاسوس انگلیسی «گاندو ۲» چیست؟

فصل دوم سریال گاندو از ۳۱ تیر روی آنتن شبکه ۳ رفته و قرار است این‌بار به صورت کامل پخش شود

آغاز مجدد یک عملیات ضد جاسوسی

شبکه سه سیما بعد از رمضان سال ۹۸ تصمیم به پخش مجموعه تلویزیونی گاندو به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی گرفت و این مجموعه روانه آنتن شد که با دیگر مجموعه‌های تلویزیون متفاوت بود، زیرا گروه سازنده دست روی موضوع خاصی گذاشت و یک مجموعه اکشن و در عین حال جذاب را برای مخاطبان ساخت.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۶۷
آغاز مجدد یک عملیات ضد جاسوسی
بنابراین موضوع و فضای سریال باعث شد با پخش اولین قسمت، حواشی و در عین سؤالات متفاوتی برای بینندگان در فضای مجازی شکل بگیرد. یکی از بخش‌های جذاب این سریال پرداختن به عملکرد آقازاده‌ها بود. در واقع فصل اول سریال گاندو با حضور ماموران امنیتی در خانه یکی از مسؤولان ارشد اقتصادی کشور آغاز شد که حکم بازرسی خانه او و دستگیری پسرش را داشتند اما این مسؤول نه تنها گارد می‌گیرد و عصبانی از کار ماموران امنیتی می‌شود، بلکه مرتب با دیگر مسؤولان ارشد کشوری تماس می‌گیرد تا بتواند از این طریق راهی پیدا کند که هم خانه‌اش را بازرسی نکنند و هم بچه‌اش دستگیر نشود. دیدن چنین ماجرایی مسلما نه تنها برای مخاطبان جالب بود، بلکه برایشان جذابیت داشت که رسانه ملی به این شکل و مستقیم روایتگر قاچاق سکه و دلار برخی وابستگان مسؤولان است و دست روی چنین سوژه‌ای گذاشته است. بعد از بازخورد خوب فصل اول سریال، قرار شد فصل دوم گاندو هم ساخته شود. در این فصل هم سازندگان سریال دست روی پرونده‌های واقعی گذاشتند و پخش این فصل از سریال در ایام نوروز امسال آغاز شد اما از همان شروع پخش با بازخوردهای زیادی از سوی مسؤولان رو به‌ رو شد. به همین دلیل فقط ۱۳ قسمت از فصل دوم روی آنتن رفت و دیگر خبری از پخش سریال نشد؛ در حالی‌که مردم منتظر تماشای دیگر قسمت‌های این سریال بودند. اما در یک اتفاق غیر‌منتظره پخش سریال گاندو ۲ از ۳۱ تیر‌ماه آغاز شد و قرار شد ۴۰ قسمت فصل دوم روی آنتن برود. در ابتدا ۱۳ قسمت نوروز، تکرار شده و بعد ادامه سریال از شبکه سه پخش می‌شود. به همین دلیل ما به مرور سریال گاندو پرداختيم و با مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال نیز صحبت کردیم. 

گفته‌های مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال گاندو
فشارهای حاکم بر پروژه باعث توقف سریال شد
گروه سازنده سریال تلویزیونی گاندو از ابتدا می‌خواستند پروژه‌ای متناسب با مقتضیات روز بسازند، به همین دلیل به سمت طراحی سریال گاندو رفتند. البته از همان شروع یک پروژه ۳۰ قسمتی ندیدند، بلکه یک مجموعه فصلی دیدند و طراحی شکل گرفت. حتی در طراحی سعی کردند هوشمندانه عمل کنند و حتی جلوتر از مقتضیات جامعه باشند تا مخاطبان با سریال همراهی کنند. به همین دلیل گروه سازنده آینده‌نگری داشتند و قصه را به‌ گونه‌ای روایت کردند که متناسب با اقتضائات روز باشد. البته موضوع مجموعه بر‌ اساس استنادات واقعی رقم خورده است.
مجتبی امینی در پاسخ به این سؤال که دلیل وقفه در پخش سریال گاندو ۲ چه بوده و چطور شد دوباره تصمیم بر این گرفته شد که بخواهد پخش شود، توضیح می‌دهد: به‌دلیل فشار‌هایی که بر پروژه حاکم بود پخش سریال در مقطعی متوقف شد تا در زمان و شرایط بهتری روی آنتن برود.
وی درباره این‌که در فصل گاندو ۲ ممیزی خواهید داشت یا نه، می‌گوید: سانسور و ممیزی در حوزه اختیارات ما نیست و شاید وجود داشته باشد، شاید هم نه.
این تهیه‌کننده درباره این‌که از قسمت ۱۴ فصل دوم سریال گاندو به چه مباحث سیاسی و امنیتی می‌پردازید و چقدر بر‌مبنای پرونده‌های واقعی خواهد بود، عنوان می‌کند: مباحث تلاش انگلیس برای نفوذ در ایران و فعالیت جاسوس‌ها در داخل کشور بخش‌های مختلف قصه را در‌بر می‌گیرد و بسیاری از پرونده‌ها واقعی است.
امینی درباره این‌که این شیوه پخش که ۱۳ قسمت در ایام نوروز روی آنتن رفت و در حالی‌که مخاطب منتظر ادامه سریال بود اما پخش نشد و حالا روی آنتن می‌رود، فکر نمی‌کنید با ریزش مخاطب رو‌به‌رو شوید، تاکید می‌کند: اگر سریال برآمده از بطن جامعه و درد مردم باشد، همیشه مخاطب خود را خواهد داشت و استقبال مردم از گاندو نشان‌دهنده این موضوع است. وی درباره این‌که قرار است گاندو ۳ را هم بسازید، توضیح می‌دهد: ان‌شاءا... اگر خدا بخواهد.
 
چی به چی؟
از ۳۱ تیر ماه با بازپخش قسمت نخست فصل دوم گاندو که پیش از این در نوروز روی آنتن رفته بود، تا ۴۰ شب این سریال از شبکه سه روی آنتن خواهد رفت. این در‌حالی است که بدون اعلام قبلی پخش فصل دوم آغاز شد که پیش از این در نوروز ۱۴۰۰ فصل دوم سریال گاندو در ۱۳‌قسمت روی آنتن شبکه سه رفت و با ۶۱ درصد مخاطب، حدنصاب سریال‌های امنیتی تلویزیون را جابه‌جا کرده بود؛ ضمن این‌که در پایان این ۱۳ قسمت از سوی شبکه سه، وعده داده شد که باقی قسمت‌های این سریال جنجالی پس از انتخابات روی آنتن خواهد رفت، تا این‌که پنجشنبه، پخش سریال از قسمت اول آغاز و آن‌طور که به نقل از روابط‌ عمومی شبکه سه اعلام شده، قرار است در ۴۰ قسمت، مهمان آنتن شبکه سه سیما باشد. فصل دوم گاندو به کارگردانی جواد افشار، نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی محصولی از موسسه شهید آوینی است و بر‌مبنای پرونده‌های واقعی به موضوع تقلای سرویس‌های امنیتی انگلیس در ایران و مبارزه مدافعان امنیت برای مقابله با نفوذ آنها در کشور می‌پردازد. همچنین مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال همان پنجشنبه شب توییتی با این محتوا منتشر کرد:
اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً
خیلی خون دل خوردیم ولی بازگشتیم...
از امشب؛۴۰ شب مهمان خانه‌هایتان هستیم با پخش سریال گاندو با بیان موضوعات ناگفته و بر زمین مانده... 
#بازگشت
آغاز مجدد یک عملیات ضد جاسوسیپرونده جاسوسان در فصل ۲
قرار بود در فصل دوم سریال گاندو پرونده چند جاسوس دیگر به تصویر کشیده شود و نقش آنها در برجام روایت شود اما هنوز چندی از پخش سریال نگذشته بود که واکنش‌ها به فصل دوم گاندو آغاز شد و اظهارات مقام‌های رسمی دولت در این‌باره به اوج خود رسید. البته در کنار اینها تاخیر در پخش سریال یا برخی تغییرات اعمال شده در چند سکانس شائبه فشار بیرونی به سازندگان سریال و سانسور را تقویت کرد و حتی یکی از قسمت‌ها با تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای روانه آنتن شد. در نهایت در جایی که سریال به اوج خود رسیده بود، مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در گفت‌ و‌ گو با رسانه‌ها اعلام کرد سریال در همین جا به پایان می‌رسد. وی در این‌باره گفت: «با ورود کاراکتر شارلوت که از ابتدای سریال، مخاطب با شخصیت او آشنا شده که به ایران برای جاسوسی انگلیس آمده، فصل دوم گاندو ویژه نوروز در شب پایانی تعطیلات موقتا به پایان می‌رسد. ان‌شاء‌ا... ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد. زحمت زیادی برای رسیدن این سریال به پخش نوروزی کشیده شد و خوشبختانه با استقبال فوق‌العاده مردم، خستگی این زحمات شبانه‌روزی تیم سازنده به بار نشست و جبران شد.»
در همین فاصله مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال نیز در تويیتی اعلام کرد سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. گاندو صدای در گلو مانده مردم است. نمایش خیانت و فریبکاری آمریکا و انگلیس است. دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعده‌های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم‌ها بود. دروغ، وعده‌های رونق اقتصادی است که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم است. گاندو بر‌اساس اسناد واقعی ساخته شده، اسناد و مدارکی را که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلمنامه بوده در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
تا این‌که مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه، اواخر تیر‌ماه سال‌ جاری با رسانه‌ها مصاحبه و اعلام کرد سریال گاندو۲ آماده پخش در مرداد ماه است و از فیلمبرداری هم چند روز باقی مانده؛ بنابر ملاحظات و اقتضائات باید تصمیم بگیرند این زمان روی آنتن برود یا پخش آن به زمانی دیگر موکول شود.

قاب‌های افشار
جواد افشار، کارگردانی است که دو فصل پشت دوربین گاندو قرار گرفت. او کارگردانی تلویزیون را در گونه‌های مختلف تجربه کرده و در سینما هم تنها اثرش یک فیلم سینمایی در ژانر وحشت است. پیش از ساخت این سریال آنچه بیش از همه در کارنامه افشار مورد توجه بود، کارگردانی طولانی‌ترین مجموعه سیما با عنوان کیمیا بود. او پس از «کیمیا» هم دو سریال «برادر» و «آنام» را با فضای خانوادگی راهی آنتن کرد و سپس با گاندو وارد فضایی ملتهب‌تر شد. از منظر رشد افشار در زمینه کارگردانی تا کنون می‌توان گاندو را بهترین اثر این کارگردان دانست، کارگردانی که در فصل‌اول این سریال در نقشی کوتاه اما تاثیرگذار در میان فهرست بازیگران سریال حضور داشت و حالا باید دید در ادامه فصل‌دوم چه در چنته دارد؟

اعتراض دولتی‌ها به  گاندو
از زمانی که سریال گاندو روی آنتن رفت به خاطر فضا و موضوعاتی که روی آن دست گذاشته بود، نقد و نظرات مختلفی درباره‌اش مطرح شد. این ماجرا با ادامه سریال و پخش فصل‌دوم آن شدت بیشتری پیدا کرد چرا که دایره پرداخت آنها به مسائل مختلف سیاسی به‌خصوص در حوزه سیاست بین‌الملل در سری‌دوم بیشتر از شروع قصه گاندو بود.
با پیش رفتن پخش این سریال و قصه‌ها و اتفاقات آن محمدجواد ظریف در نامه‌ای به رهبری درباره این سریال درخواست کناره‌گیری خودش از وزارت‌خارجه را مطرح کرد. در همان زمان یعنی سال ۹۸ سید عباس موسوی، سخنگوی وقت وزارت خارجه درباره این نامه گفته بود: صدا و سیما ازجمله نهادهای زیرنظر رهبری است و اگر قرار بود گلایه‌ای باشد باید خدمت ایشان گفته می‌شد. برداشت ما این است آنچه تلاش می‌شود در سریال گاندو از وزیر و وزارت امورخارجه نشان داده شود، یک چهره منفعل و بی‌عمل و وا داده است.
او بیان کرد: فکر کردیم اگر چنین چیزی وجود دارد، ماندن این وزیر در وزارتخانه جایز نیست و باید عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه خود قرار دهد و چنان اقتداری داشته باشد که زبان گویای این ملت باشد.
در ادامه هم در مرداد ۱۳۹۸ و همزمان با پخش این سریال محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو۱ گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.
او در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم. انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.
بعد از اینها هم با مطرح شدن موضوعات مختلفی مثل ماجرای روح‌ا... زم، توقیف نفتکش انگلیسی، برجام، نفوذ در مذاکرات هسته‌ای و... در فصل دوم این سریال، نگاه‌های بیشتری به آن جلب و از سوی دیگر نقد و نظرات بیشتری هم درباره‌اش مطرح شد. این مجموعه هر چه جلوتر می رفت واکنش‌های بیشتری را به‌خصوص از سوی سیاسیون می‌گرفت چرا که در آن مقطع مخاطبان هم به آن توجه ویژه‌ای داشتند و همین باعث می‌شد که خیلی از مسوولان حتی از کنار داستانک‌های این سریال هم بدون توجه عبور نکنند.
در این سری یکی از موضوعات اصلی پرداخت به پرونده جاسوسی مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بود. علاوه بر این گاندو چند عضو دستگاه سیاست خارجی کشور را هم به عنوان جاسوس تحت بازجویی نشان داد و به مرور به دنبال کشف خط و ربط این افراد بود. در همان مقطع حسام‌الدین آشنا به عنوان سخنگوی غیر رسمی دولت در توییتر نوشت: «ای‌ کاش ضداطلاعاتی داشتیم که جرات می‌کرد تحلیلی واقع‌بینانه از کارکرد امنیتی مجموعه‌های گاندو ارائه کند. ای‌ کاش ظریف و وزیر اطلاعات حقایق را روشن کرده و قوه قضاییه هم عاقبت پرونده متهم جاسوسی در مذاکرات را اعلام می‌کرد. نباید کوته‌بینی‌های مقطعی جای هنر راهبردی را بگیرد.»

اتفاقاتی که در گاندو رقم خورده است
گاندو را می‌شود از چند منظر بررسی کرد. یکی از مهم‌ترین وجوه آن شیوه پرداخت این مجموعه به موضوعات است. در خیلی از فضاهای پلیسی امنیتی ما با قصه‌ها و اتفاقاتی روبه‌رو می‌شویم که اغلب زاییده ذهن نویسنده هستند و اشاره‌ای هم به برخی از موارد مشابهی که در واقعیت رخ می‌دهند دارند اما در گاندو از ابتدا به‌ صورت مصداقی سراغ سوژه‌هایی رفته‌اند که هر کدام از آنها ما به‌ ازای بیرونی دارند.
آغاز مجدد یک عملیات ضد جاسوسیالبته در این بین نوع نگاه و زاویه دید این گروه به مسائلی که به آن اشاره شد هم از مواردی است که جای بحث دارد چرا که نگاه‌های مختلفی دراین‌باره وجود دارد. برخی‌ها این موارد را مطابق واقعیت می‌دانند و برخی دیگر با بخش‌هایی از شیوه روایت قصه‌ها مشکل دارند اما به طور کلی نوشتن داستان بر اساس واقعیت و دراماتیزه‌کردن اتفاقاتی که شکلی از آن در دنیای واقعی هم رخ داده، جزو مواردی است که در حوزه سریال‌سازی در تلویزیون به این شکل کمتر اتفاق افتاده، جریانی که باز هم نمونه آن را در حوزه سیاسی آن هم مطابق رخدادهای روز اغلب نمی‌بینیم. در اصل به روز بودن سوژه‌ها با همه نقدونظرهایی که به شیوه این پرداخت وجود دارد، یکی از محوری‌ترین ویژگی‌های این مجموعه است که باعث‌شده تا به وسیله آن بتواند نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند.
یکی از نقدهایی که به این سریال در حوزه بازخوردهای دریافتی وجود داشت شیوه شخصیت پردازی‌هاست. می‌توان گفت در این مجموعه مخاطب با یک فضای سیاه و سفید مواجه است که در آن شخصیت‌ها یا سیاهند یا سفید و چهره بینابینی که خاکستری باشد وجود ندارد. در واقع کشمکش دراماتیک در این مجموعه جدالی است که بین همین دو قطب یعنی نیروهای امنیتی و خارجی ها و وابستگان‌شان وجود دارد.
با پیشرفت داستان و خرده‌رخدادها هم این مبارزه لحظه‌به‌لحظه پررنگ‌تر می‌شود چرا که اساس داستان گاندو نمایش جزییات و آنچه گذشتی است که در مواجهه با این وقایع در فضای امنیتی و سیاسی گذشته است. در واقع انعکاس فضای گروه‌های امنیتی و موضوعاتی که با آن دست‌وپنجه‌نرم می‌کنند از اهداف اصلی سازندگان گاندو است.
جوان‌گرایی هم از آن مواردی است که گاندو به‌سراغش رفته؛ همان‌طور که می‌بینیم در مهم‌ترین عملیات‌ یک نیروی جوان حضور دارد و سربزنگاه تصمیم‌هایی می‌گیرد که مسیر ماجرا را تعیین می‌کند. در این گروه جوان که البته بزرگ‌ترهایی هم حضور دارند ما با نیروهایی مواجه می‌شویم که علاوه بر فناوری‌ها روز به زبان‌های مختلف هم مسلطند و این اتفاق به شکلی برای مخاطب هم جالب است و حس خوبی به او می‌دهد چرا که تسلط کامل در این فضا به شکلی نشان‌دهنده قدرت است.
در کنار اینها استفاده از بازیگران و چهره‌های جدید در کنار قدیمی‌ترهای این حوزه باعث‌شده شاهد ترکیب تجربه‌های مختلفی در چیدمان بازیگران باشیم. جریانی که البته در مورد برخی از شخصیت‌ها مثل داریوش فرهنگ چندان تازگی ندارد و به چشم مخاطب آشناست اما این آشنابودن هم به شکلی اتفاق افتاده که بیننده آن را پس نمی‌زند و تا حدی با آن همراه می‌شود.

امنیتی‌ها اوج گرفتند
چند سالی است ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی با حال‌ و هوای امنیتی در تلویزیون و سینما اوج گرفته و توانسته با متن‌های بهتر و بازیگر چهره نسبت به گذشته همراهی بیشتر مخاطبان را هم داشته باشد. گاندو و خانه امن نمونه‌های موفقی در این مورد هستند که توانستند بینندگان را با خود همراه کنند. این نشان می‌دهد که بر خلاف باورهای گذشته جذب مخاطبان ایرانی تنها از مسیر قصه‌های دراماتیک خانوادگی عبور نمی‌کند و می‌توان با دستمایه قراردادن پرونده‌های واقعی امنیتی و قصه‌های استراتژیک هم جذابیت‌ آفرینی کرد.

راوی یک قصه دنباله‌دار
در کارنامه نویسنده این سریال، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی در ژانرهای مختلف به چشم می‌خورد اما می‌شود گفت آرش قادری چند سالی است بیشتر فیلمنامه‌هایی با مضامین امنیتی و پلیسی را دست می‌گیرد. آثاری معمایی و پر تعقیب‌وگریز چون هوش‌ سیاه، ماتادور، گاندو و عملیات ۱۲۵. پس از پخش گاندو در سال ۹۸ خبرهای ضدونقیضی درباره ادامه ساخت این سریال مطرح می‌شد و حتی برخی رسانه‌ها با پخش استوری از این نویسنده اعلام کردند که او گفته ارتباطی با ساخت فصل‌دوم سریال ندارد؛ البته با پخش ۱۳‌ قسمت نخست فصل‌ دوم این سریال در نوروز ۱۴۰۰ گمانه‌زنی‌ها پایان یافت و نام آرش قادری به عنوان نویسنده «گاندو ۲» در تیتراژ آمد.

چه کسانی را در گاندو می‌بینیم؟
«گاندو ۲» برخی بازیگران فصل‌اول خود را مثل نیروهای امنیتی سریال همراه داشت و نقش‌آفرینان تازه‌ای هم به آن اضافه شده بود. در اینجا مروری داریم بر تعدادی از شخصیت‌های اصلی فصل‌دوم سریال و بازیگران ایفاکننده آنها:

امنیتی‌ها:
امیرحسین عبدی: داریوش فرهنگ در این فصل هم مثل فصل‌ اول سریال به شخصیت عبدی، رئیس تیم امنیتی جان می‌بخشد. این شخصیت، فردی مقتدر و هوشمند است که هدایت تیم را در پرونده‌های مختلف به عهده دارد.
محمد: این شخصیت را می‌توان قهرمان گاندو در فصل‌اول و چند قسمت از سری‌دوم دانست که تاکنون روی آنتن رفته است. او سرگروه تیم امنیت است که سعی در گره‌گشایی، شناسایی و دستگیری جاسوسان دارد و در این راه جسورانه عمل می‌کند. بازیگر نقش محمد، وحید رهبانی است که پس از مدتی دوری از آنتن و فعالیت در تئاتر با این نقش بار دیگر موردتوجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت.
سعید شهریاری: این نقش با بازی پندار اکبری، جزو جوانانی است که در گروه امنیتی زیر نظر محمد فعالیت دارند و با پیگیری پرونده‌های مختلف به دستگیری جاسوسان اقدام‌ می‌کنند.
رسول حسنی: یکی از مغزهای متفکر تیم امنیتی است که بیشتر به عنوان هکر و متخصص در امور کامپیوتری معرفی می‌شود. ایفاگر این نقش مجید نوروزی یکی از بازیگران جوان سریال گاندو ۱ و ۲ است.
شهیدی: بازجو و یکی از شخصیت‌های مثبت قصه است که در میان امنیتی‌ها قرار دارد. خسرو شهراز عهده‌دار ایفای این نقش است که در فصل‌اول سریال هم حضور داشت.

جاسوس‌ها:
محمدعلی موسی‌پور: شهرام قائدی بازیگر این نقش است که آن را به شخصیت محمدعلی شعبانی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای نسبت می‌دهند که فردی دو تابعیتی بوده است. این شخصیت در سریال، جاسوس ام‌ آی ۶ در وزارت‌خارجه ایران نشان داده می‌شود.
ابراهیم شریف: یکی از جاسوس‌های سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا در قصه فصل‌دوم گاندو است که در لباس پزشک خود را میان مردم معرفی می‌کند و قسمت‌های اول سریال بیش از هر چیز حول محور کنترل دورادور او به‌دست نیروهای امنیتی می‌گردد. محمد مختاری بازیگر این نقش را پیشتر در سریال خاک‌سرخ، آسمان من، آخر خط و... دیده‌ایم.
مایکل هاشمیان: اگر گاندو را از فصل‌اول دنبال کرده باشید با شخصیت مایکل آشنایی دارید. جاسوسی که نشان‌دهنده شخصیت جیسون رضاییان، خبرنگار دورگه ایرانی- آمریکایی بود و پیام دهکردی آن را ایفا می‌کرد.
مینا نیک‌پور: سارا منجزی از بازیگرانی است که در فصل‌ دوم سریال وارد ماجرا می‌شود و نقش مینا را برعهده دارد. شخصیتی که جزو تیم جاسوسان ام‌ آی ۶ است.
شارلوت: بیاینا محمودی بازیگر نقش شارلوت یکی از جاسوسان بریتانیا و افسر ام‌ آی ۶ است که ظاهرا جزو نقش‌های کلیدی در این فصل به حساب می‌آید. ۱۳ قسمت ابتدایی این فصل با ورود کاراکتر شارلوت به ایران برای جاسوسی به پایان‌ رسید.
سادیا: یکی دیگر از زنانی که در این فصل از سریال که با جاسوس‌ها همکاری دارد، سادیا با نقش‌آفرینی شهرزاد کمال‌زاده است که تاکنون ایفای نقش‌های مثبت و منفی را در کارنامه خود داشته است.
ساعد: امیریل ارجمند ایفاگر نقش ساعد، یکی از جاسوسان در این سری از سریال است. ظاهرا این شخصیت هم برای ام‌آی۶، سازمان اطلاعات خارجی بریتانیاست.
محسن کلاهی: این شخصیت جزو آدم بدهای قصه و از جاسوسان ام‌ آ ۶ است. این نقش را شاهد احمدلو بازی می‌کند که در این فصل به سریال اضافه شده است. این کارگردان و بازیگر، آخرین‌ بار سال ۹۵ با نقش پلیس در مجموعه گشت ویژه در تلویزیون ظاهر شد.

سایرین:
عطیه: یکی از شخصیت‌های ثابت قصه است که در فصل‌ اول سریال هم با بازی سوگل طهماسبی حضور داشت. عطیه، کارمند وزارت‌خارجه، همسر محمد و جزو آدم خوب‌های قصه است؛ البته زندگی شخصی نیروهای امنیتی قصه، کمرنگ‌تر از بخش کار و حرفه آنان است و به همین دلیل می‌توان خانواده‌های این شخصیت‌ها را جزو دسته‌ای دانست که کمتر به آنها پرداخت می‌شود.
عزیز: نسرین نکیسا بازیگر نقش عزیز، مادر محمد است. او که در فصل یک هم حضور داشت در این فصل هم بازی دارد. این شخصیت مانند بسیاری از مادرانی که در سریال‌هایی با این حال‌ و هوا دیده‌ایم، زندگی ساده‌ای دارد و همه فکر و ذکرش سلامتی فرزند خود به عنوان یکی از نیروهای امنیتی کشور است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش: بهمن دان یکی از بازیگران این فصل از سریال است که نقش فرمانده نیروی دریایی ارتش را بازی می‌کند.
اسماعیلی: محمدجواد طاهری، بازیگر نقش اسماعیلی است که به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت ملی در قصه حضور دارد.
اشکان دلاوری (فرشید/عضو تیم امنیتی)، علی افشار (داوود/عضو تیم امنیتی)،‌ مهدی عبادتی (حسام/راننده و عضو تیم امنیتی)، امیرحسین ابراهیمی (حامد/چهره‌نگار و عضو تیم امنیتی)،‌ حمید متقی (علی/عضو تیم امنیتی)، مصطفی سلطانی (مصطفی/عضو تیم امنیتی) و صمصام احمدی (حاج‌آقا) برخی از بازیگران سریال هستند.
 
 
فاطمه عودباشی و نوشین مجلسی و فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها