برخی از مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها کمک می‌کند تا بدنی سالم و شاداب داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، نظافت ظاهری بدن یکی از مسائل عادی و روزمره‌ای است که همه ما تلاش داریم آن را به انجام برسانیم؛ اما توجه به نظافت بدن از درون و خوردن غذا‌هایی که می‌توانند سموم را از بدن شما دفع کنند، بدون آنکه نیازی به دارو‌ها و مواد درمانی داشته باشید، امری مهمتر به شمار می‌رود.از این رو قصد داریم در این گزارش به غذا‌هایی بپردازیم که خوردن آن‌ها به داشتن بدنی سالم و شاداب کمک می‌کنند.

۱- آووکادو برای کبد

آووکادو میوه‌ای دوست داشتنی است که می‌تواند از یک طرف در کاهش سطح کلسترول خون شما نقش داشته و از سوی دیگر باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شود.

این میوه بسته به گلوتاتیون خود (که یک آنتی اکسیدان قوی هست) از ورود سموم به عروق جلوگیری می‌کند؛ بنابراین این میوه وسیله‌ای برای تمیز کردن بدن با محافظت از کبد در برابر سموم و همچنین کاهش احتمال مشکلات قلبی با کاهش فشار خون است.

۲- آناناس برای کلسترول

میوه آناناس حاوی یک چربی سوز طبیعی شناخته شده به نام بروملین (Bromelain) است که این چربی سوزی طبیعی برای راحتی گوارش، در شکستن و تجزیه پروتئین‌ها در بدن به منظور استفاده بدن از آن‌ها نقش دارد اما این تنها خاصیت آناناس که سبب دفع کلسترول مضر از بدن می‌شود، نیست. آناناس همچنین می‌تواند مانع لخته شدن خون شود. باید توجه داشت این خواص در شرایطی حاصل می‌شود که شما آناناس را به شکل تازه (ونه به شکل کنسرو شده که فاقد آنزیم بروملین هست) مصرف کنید.

۳- کلم ترش برای پوست

کلم ترش و یا «زاواکراوت» (Sauerkraut) به دلیل نقش خود در تأمین انواع گوناگون فیبر‌های غذایی در بدن شناخته می‌شود و احتمال ابتلا به نفخ شکم را کاهش می‌دهد. این در حالی است که مزایای این ماده غذایی به دلیل محافظت از پوست در برابر جوش‌ها و آکنه قابل توجه است.

۴- زردآلو برای یبوست

زردآلو‌های خشک با بهره گیری از خاصیت ملین بودن، بدن را به روش متمایزی تمیز می‌کنند؛ چرا که می‌تواند در برابر یبوست مقاومت کرده و به راحت شدن معده شما کمک کنند. این امر همچنین در مورد زردآلو‌های تازه که حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند و باعث بهبود سلامت معده و گوارش می‌شوند، صادق هست. زردآلو همچنین برای سلامت چشم و بینایی شما مفید است.

۵- گریپ فروت برای وزن

رنج ناشی از اضافه وزن نیازمند استفاده از آن دسته از غذا‌هایی است که متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را بهبود می‌بخشد و از جمله این موارد، گریپ فروت است. گریپ فروت می‌تواند با از بین بردن وزن اضافی، به پاکسازی بدن کمک کرده؛ همچنانکه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است که باعث افزایش احساس سیری در بدن می‌شود. گریپ فروت می‌تواند سطح قند خون را کنترل کرده و دارای مقادیر فراوانی ویتامین‌های مهم مانند ویتامین A و ویتامین C است.

۶- خیار برای بوی بد دهان

یکی از چیز‌هایی که بر وضعیت روحی و روانی فرد تأثیر منفی می‌گذارد، بوی بد دهان است؛ بنابراین خوردن موادی غذایی که بتواند بوی بد دهان را کاهش دهد، امری ضروری به نظر می‌رسد که از جمله این موارد، خیار است. خیار از میوه‌هایی است که نقش شناخته شده‌ای در محافظت از دهان از خشکی دارد؛ به خصوص آن که خوردن آن باعث پخش بزاق در دهان شده و بوی بد دهان را به سرعت از بین می‌برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها