رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است، گفت: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۳۸۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر رشید حیدری مقدم در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: تعداد بستری‌های مورد مثبت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۶۶ مورد بوده است‌. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۳۶۴بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند. 

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ نفر بستری شدند و سه نفر از هم‌استانی‌هایمان نیز فوت کردند، بیان کرد: آمار موارد فوت شده‌ کرونایی در استان، دو هزار و ۳۲۰ نفر است. 

حیدری مقدم ادامه داد: از ابتدای تیرماه تا امروز، روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است و در این بازه زمانی تعهد موارد بستری در استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری کروناویروس به ۱.۳۲ درصد رسیده است، گفت: علت ۳۸ درصد مبتلایان به کرونا شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد نیز در تماس‌های درون خانوادگی است. 

وی اظهار کرد: با ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد موارد فوتی بالای ۷۰ سال سن دارند و مرگ زیر ۶۰ ساله‌ها فقط ۵ درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود.

حیدری مقدم افزود: تا الان در کل استان ۲۰۸ هزار دز واکسن تزریق کردیم و قرار است ۱۳ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است.

وی خاطرنشان کرد: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده و هرکسی بخواهد واکسن بزند می‌تواند واکسن برکت را انتخاب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها