نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اقامه نمازجمعه در سال‌های پس از انقلاب در واقع از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی است.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۹۲

به گزارش جام جم آنلاین از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی، افزود: رسالت برجسته نماز جمعه فضاسازی اجتماعی در جامعه است و در ساختارمندی شخصیت معنوی و اخلاقی افراد نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: تریبون نمازجمعه در اصلاح رویکردها و سالم‌سازی فضای معنوی جامعه اثر مستقیم دارد و در حوزه پرورش فکری و ذاتی افراد و لایه‌های جمعیتی باید از ظرفیت‌های آن به شایستگی بهره برد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: نمازجمعه آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی دارد و  به فرموده امام راحل سنگری در پاسداشت ارزش‌ها است و همه وظیفه دارند که این موهبت الهی را تقویت کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، گفت: اقامه نمازجمعه در سال‌های پس از انقلاب در واقع از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی است که مهم‌ترین هدیه این فریضه عبادی و سیاسی را می‌توان به تبیین خط مشی سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و اجتماعی، افزایش انسجام اجتماعی، ارتقای آگاهی‌ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دانست.

وی بیان کرد: نماز جمعه نماد همدلی، وحدت، تأمین‌کننده‌ نیاز جامعه و زمینه‌ساز گفتمان و بصیرت‌بخشی است که در ۴۲ سال گذشته  توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را درهم شکسته و یکی از عوامل پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نماز جمعه در ۸۵۰ نقطه کشور اقامه می‌شود، اضافه کرد: افرادی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند به  آرمان‌های انقلاب و اسلام پایبندی کامل دارند و به خون مقدس شهدا خیانت نمی‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، ائمه جمعه را پرچمدار امامت و ولایت و فرهنگ فاطمی و علوی عنوان کرد و گفت: تشریح و تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و آگاه‌سازی مردم از توطئه‌های دشمنان رسالت ائمه جمعه است و اگر این قشر به وظایف خود به خوبی عمل کند بخش عمده‌ای از نقشه‌های دشمنان نقش برآب می‌شود.

وی افزود: مصرف‌گرایی از معضلات امروز جامعه است که ائمه جمعه وظیفه دارند با استفاده از تریبون نمازجمعه قناعت، ساده زیستی، نقش داشتن آحاد جامعه در فرایند تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی مشکل کم آبی را از مهمترین مسئله روز کشور دانست و عنوان کرد: سال گذشته مجموع ذخایر آبی کشور ۵۲ میلیارد متر مکعب بود اما، امسال ۲۷ میلیارد متر مکعب است که یکی از دلایل آن کاهش نزولات آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا مشکلات جدی را به دنبال داشته که ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها