مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در جمع خبرنگاران؛

نماز جمعه یک برنامه سیاسی و فرهنگی است

عادلی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک برنامه سیاسی و فرهنگی است، اظهار داشت: شعار امسال برای برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، «همیشه مردمی و همیشه انقلابی» که با دبیری مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۱۱۵

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،حجت‌الاسلام ولی الله عادلی، با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی نماز جمعه تقریبا تعطیل بود، اظهار کرد: در زمان صفویه نماز جمعه در کشور برگزار می‌شد و پس از انقلاب اسلامی نماز جمعه در کشور احیا شد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک برنامه سیاسی و فرهنگی است، اظهار داشت: شعار امسال برای برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، «همیشه مردمی و همیشه انقلابی» که با دبیری مدیران استانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادلی با اشاره به اینکه امسال ۲۵ برنامه تعریف شده برای این ایام داریم، تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات با کارگزاران نماز جمعه، تشکیل جلسات اندیشه‌ورز، تدابیر لازم برای زیباسازی فضای شهری، آذین‌بندی فضای مصلا، دیدار با خانواده‌های ائمه جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت، تجلیل از پزشکان و پرستاران مدافع سلامت، بزرگداشت ائمه جمعه فقید، تقدیر از فعالان رزمایش مواسات، تجلیل از ائمه جمعه بازنشسته، برپایی نمایشگاه در مصلی را از برنامه‌های مهم این ایام دانست.

وی برگزاری همایش ائمه جمعه سراسر استان به صورت ویدیوکنفرانس را از اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها جهت برگزاری برنامه‌های این روز شده است.

حجت‌الاسلام عادلی برنامه محور شدن را از دیگر رویکردهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دانست و افزود: ۱۴ موضوع محوری برای برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه مشخص شد که احیای جایگاه شورای فرهنگ عمومی و کادرسازی برای کشور از این موضوعات محوری این برنامه‌ها است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه برای برنامه‌های فرهنگی خود، برنامه می‌نویسند، اظهار کرد: برای نوشتن این برنامه از هیئت اندیشه‌‌ورز که متشکل از چهره‌های اثرگذار فرهنگی است، استفاده می‌کنیم.

وی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نهادی فضیلتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: برنامه‌‌های ما گسترده است و تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها توسط رسانه‌ها به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

حجت‌الاسلام عادلی ائمه در خصوص ارتباط ائمه جمعه با رسانه‌ها اظهار کرد: در این خصوص رابط رسانه‌ای هر ائمه جمعه انتخاب شده است که در دوره‌ آموزشی شرکت می‌کنند تا ضعف عدم اطلاع رسانی پوشش داده شود.

وی در خصوص کمرنگ شدن حضور جوانان در نماز جمعه، نیز اظهار داشت: در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و در این زمینه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان را عضو ستاد نماز جمعه کردیم.

حجت‌الاسلام عادلی به اشاره به وضعیت کرونایی، اظهار کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصراری بر حضور پررنگ مردم در چنین شرایطی نداریم و ان‌شاءالله پس از نابودی این ویروس منحوس مجددا نماز جمعه پرشور برگزار گردد.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه برای تغییر ائمه جمعه پروسه طولانی را طی می‌کنیم، افزود: اگر بخواهیم پیش از انتصاب ائمه جمعه خبر آن را رسانه‌ای کنیم حواشی زیادی ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها